Bancaixa destina 50.000 euros a la Universitat de Valladolid per a beques de mobilitat internacional

Bancaixa aportarà 50.000 euros a la Universitat de Valladolid per al desenvolupament del programa Beques Internacionals Bancaixa –BIB- i afavorir l’ estada dels universitaris de la Universitat de Valladolid en campus estrangers durant el curs 2009-2010.

Estes beques, emmarcades en el Programa d’ estades acadèmiques en universitats fora de l’entorn europeu, pretenen incentivar els joves universitaris perquè continuen els seus estudis en les universitats estrangeres amb les quals la Universitat de Valladolid té conveni a EUA, Canadà, Brasil i Mèxic.

Esta és la quarta convocatòria de les Beques Internacionals Bancaixa en la Universitat de Valladolid. Des de la primera edició l’any 2006, 60 alumnes han sigut beneficiaris de les BIB.

Bancaixa, per mitjà de la seua Obra Social, llança anualment centenars de beques per a joves estudiants. L’objectiu de l’entitat és que els universitaris puguen viatjar a l’estranger i continuar allí els seus estudis. En 2008 el programa Beques Internacionals Bancaixa, BIB, es va desenvolupar en 50 universitats de tot el país amb un pressupost de 3,4 milions d’euros.

Impuls als emprenedors

La Universitat de Valladolid i Bancaixa també tenen un acord per fomentar l’esperit i la vocació empresarial i oferir suport a les iniciatives emprenedores, mitjançant de la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors, creada l’any passat.

Des de la càtedra s’organitzen seminaris, cicles, conferències o classes magistrals; i s’impulsa l’aprofundiment en els temes objecte d’estudi de la càtedra amb la publicació de monografies, el desenvolupament de programes d’investigació relacionats amb la creació d’empreses i la col·laboració en projectes semblants amb altres universitats amb les quals Bancaixa manté convenis.

L’objectiu de l’entitat és arribar a crear una xarxa de càtedres en conveni amb distintes universitats per tota la geografia espanyola i posar així al servici dels universitaris les eines necessàries per a incrementar la seua preparació i facilitar-ne la incorporació al món laboral. Actualment hi ha 33 Càtedres Bancaixa per a Joves Emprenedors funcionant en conveni amb altres tantes universitats.