Bancaixa destina 55.000 euros a la Universidad de La Rioja per a beques de mobilitat i joves emprenedors

Bancaixa aportarà 55.000 euros a la Universidad de La Rioja per al desenvolupament d’un programa de beques internacionals, per tal d’afavorir l’estada dels universitaris de La Rioja en campus estrangers, i per a fomentar l’esperit i les vocacions emprenedores a través del Programa Bancaixa Joves Emprenedors .

La Universitat de La Rioja, la Fundació General de la UR i la Fundació Bancaixa han signat tres convenis de col·laboració: un acord-marc, un conveni per al desenvolupament d’un programa de beques internacionals i, finalment, un acord per a la creació del Programa Bancaixa Joves Emprenedors.

José M. Martínez de Pisón, rector de la Universidad de La Rioja, i Antonio Núñez, director de la Zona de La Rioja, Aragó i Navarra de Bancaixa, han presentat el contingut d’aquests tres convenis, el primer dels quals té caràcter general i naix de la coincidència d’«objectius i interessos en el camp formatiu, científic, tecnològic i cultural».

Aquest acord de col·laboració té caràcter general i serà desenvolupat posteriorment en els seus aspectes concrets i específics per mitjà de convenis singularitzats per a l’exercici d’activitats de tipus docent i cultural, així com l’assessorament tècnic i científic.

En aquest sentit, el segon conveni estableix una aportació de 30.000 euros per part de la Fundació Bancaixa a la Universidad de La Rioja per al desenvolupament del programa Becas internacionales Bancaja-UR que, amb caràcter anual, facilitarà ajudes econòmiques als universitaris que facen estades en campus estrangers.

Finalment, la Fundació Bancaixa aportarà 25.000 euros més per a crear el programa Bancaixa Joves Emprenedors a fi de fomentar l’esperit i les vocacions empresarials i per a donar suport a les iniciatives i la generació de nous projectes empresarials.

Aquests 25.000 euros es destinaran a l’organització, dins del marc de la Càtedra d’Emprenedors de la Cambra de Comerç d’Indústria, d’activitats formatives relacionades amb temes sobre com emprendre empreses, ocupació, etc.; impulsar el desenvolupament de l’emprenedor i la creació d’empreses a les zones d’influència i d’actuació de Bancaixa, desenvolupar programes d’investigació relacionats amb l’estudi de l’emprenedor i la creació d’empreses; donar suport a la publicació de monografies sobre els temes objecte d’estudi per la Càtedra d’Emprenedors; així com facilitar la col·laboració en projectes similars en altres camps amb els quals Bancaixa mantinga convenis.

Bancaixa, a través de la seua Obra Social, llança anualment centenars de beques per a joves estudiants. L’objectiu de l’entitat és que els universitaris puguen viatjar a l’estranger i continuar allí els seus estudis. El 2008, el programa Beques Internacionals Bancaixa, BIB, es va desenvolupar a 50 universitats de tot el país amb un pressupost de 3,4 milions d’euros. Així mateix, l’entitat financera compta amb 31 càtedres per a joves emprenedors en conveni amb universitats de tot l’Estat.

Premsa Fundació Bancaixa