Bancaixa destina 55.000 euros a la Universitat Pompeu Fabra per a beques de mobilitat internacional i joves emprenedors

Bancaixa aportarà 55.000 euros a la Universitat Pompeu Fabra per al desenvolupament del programa Beques Internacionals Bancaixa, per a afavorir l’estada dels universitaris de la Pompeu Fabra en campus estrangers, i la creació de la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors .

La Universitat Pompeu Fabra i Bancaixa fomentaran l’esperit i la vocació empresarial i oferiran suport a les iniciatives emprenedores a través de la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors, la creació de la qual resulta del conveni presentat hui a Barcelona pel rector, Josep Joan Monreso, i Jordi Calsina, director de la Unitat de Negoci de Bancaixa a Catalunya.

La càtedra, que esdevé la número 32 dins del programa de foment dels joves emprenedors de Bancaixa, servirà de marc per a l’organització de seminaris, cicles, conferències o classes magistrals; així com per a la publicació de monografies sobre els temes objecte d’estudi de la càtedra, el desenvolupament de programes d’investigació relacionats amb la creació d’empreses i la col·laboració en projectes semblants amb altres universitats amb les quals Bancaixa mantinga convenis.

L’objectiu de l’entitat és arribar a crear una xarxa de càtedres en conveni amb diferents universitats per tota la geografia espanyola i posar així al servici dels universitaris diverses eines per a incrementar la seua preparació i facilitar-ne la incorporació al món laboral.

Impuls a la mobilitat

Així mateix, fruit del mateix conveni marc, la Universitat i Bancaixa també han acordat la convocatòria per al curs 2009-2010 de les Beques Internacionals Bancaixa. Aquestes beques pretenen incentivar els joves universitaris perquè continuen els seus estudis a les universitats estrangeres amb les quals la Pompeu Fabra té conveni a l’Àsia, Amèrica i Austràlia. A través del Programa Beques Internacionals Bancaixa, l’entitat destinarà 30.000 euros en ajudes als estudiants d’aquesta universitat.

La Universitat Pompeu Fabra té un dels índexs més alts de mobilitat entre els seus graduats: fins a un 25% es gradua amb una estada a l’estranger. Enguany, i per al curs 2009-2010, s’ofereixen quasi un miler de places en 280 institucions d’educació superior d’arreu del món. Amb el lema “Ara ja pots sortir de casa!”, aquest any la convocatòria està reforçada per les Beques Internacionals Bancaixa, que ofereixen un incentiu als estudiants de la UPF que opten per destinacions fora d’Europa.

Bancaixa, a través de la seua Obra Social, llança anualment centenars de beques per a joves estudiants. L’objectiu de l’entitat és que els universitaris puguen viatjar a l’estranger i continuar allí els seus estudis. L’any 2008 el programa Beques Internacionals Bancaixa, BIB, es va desenvolupar en 50 universitats de tot el país amb un pressupost de 3,4 milions d’euros.