Bancaixa destina 636.000 euros a 51 ONG en resposta al compromís dels seus clients amb els projectes solidaris

La 7a Convocatòria d’Ajudes Targeta ONG Voluntariat ha permés que Bancaixa destine 636.365 euros als projectes socials de més de mig centenar d’associacions. Este import procedeix de les compres que els clients de Bancaixa van realitzar l’any 2007 amb la targeta ONG Voluntariat com a mitjà de pagament. L’aportació de l’Entitat, que representa el 50% del benefici obtingut per l’ús d’esta targeta, suposa un increment pròxim al 30% respecte a la convocatòria anterior.

Amb esta convocatòria, Bancaixa respon a la necessitat social de fomentar i donar suport a aquells programes que, en el camp del codesenvolupament, la immigració i la cooperació, incorporen la participació dels ciutadans per mitjà de l’acció social. Així, l’ús de la targeta ONG Voluntariat permet que els clients siguen solidaris en cada una de les seues compres.

En la present convocatòria s’han presentat projectes de 244 associacions de tot Espanya amb un important creixement, superior al 115% respecte a les propostes de l’any anterior. Les associacions premiades en esta ocasió són 51, amb imports que oscil·len entre els 5.000 i els 20.000 euros.

Entre els projectes premiats en esta convocatòria es troben iniciatives d’inserció sociolaboral, sanitàries, culturals, educatives, alimentàries, etc. A més de projectes dirigits als col·lectius més dèbils a Espanya, les propostes premiades per Bancaixa es desenvolupen en països com Perú, Hondures, República Dominicana, Bolívia, Paraguai, El Salvador, Burkina Faso, Cuba, Tanzània, Rwanda, Guinea Bissau, Burundi, Etiòpia, Índia o Camerun.

A més de la Targeta ONG Voluntariat, Bancaixa posa a disposició dels seus clients les targetes ONG i ONG Afinitat. També en estos casos, el 50% dels beneficis obtinguts per les compres dels seus usuaris es destina a projectes socials d’associacions. La targeta ONG Afinitat permet que els clients elegisquen entre diverses organitzacions com Acción contra el Hambre, ACNUR, Medicus Mundi, Manos Unidas, Creu Roja, UNICEF i Ayuda en Acción. En el cas de la targeta ONG, l’elecció del client s’obri a un llistat de més de 220 associacions.