Bancaixa destina 686.000 euros a ajudes per a projectes de codesenvolupament, immigració i cooperació internacional

Bancaixa llança una nova edició de la convocatòria d’ajudes a associacions privades sense ànim de lucre amb projectes en els camps del codesenvolupament, la immigració i la cooperació internacional. L’Obra Social de l’Entitat destina a la 8a Convocatòria Targeta ONG Voluntariat una dotació de 686.602 euros, procedents de les compres fetes a través d’aquest mitjà de pagament el 2008 per part dels clients de Bancaixa. L’import, equivalent al 50% del benefici obtingut per l’ús d’aquesta targeta, registra un creixement del 8% respecte a l’aportació de l’any anterior. El termini per a la presentació de sol·licituds s’obri el dilluns 22 de febrer i conclourà el 31 de març.

L’objectiu d’aquesta convocatòria de l’Obra Social de Bancaixa és respondre a la necessitat social de fomentar els programes de codesenvolupament, immigració i cooperació internacional, que incorporen la participació dels ciutadans a través de l’acció social. L’ajuda sol·licitada a Bancaixa no podrà excedir els 30.000 euros ni superar el 75% del cost total del projecte.

Amb l’objectiu de facilitar a les associacions la seua participació, Bancaixa ha incorporat com a novetat en aquesta convocatòria la presentació exclusiva de sol·licituds de manera electrònica a través d’un formulari en línia que està disponible en la web de la Fundació Bancaixa ( www.bancaja.es/obrasocial) des del dilluns 22 de febrer, data d’obertura del termini. Les organitzacions interessades tenen a la seua disposició un servici d’informació i consultes en el número 902 109 435, operatiu de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.

Igual que amb la targeta ONG Voluntariat, Bancaixa ofereix també la possibilitat de ser solidari en cada compra als clients que utilitzen les targetes ONG i ONG Afinitat, i en les quals el 50% del benefici obtingut es destina a projectes socials d’associacions. La targeta ONG Afinitat permet als usuaris triar entre diverses organitzacions, com ara, Acció contra La Fam, ACNUR, Medicus Mundi, Mans Unides, Creu Roja, UNICEF i Ajuda en Acció. En el cas de la targeta ONG, l’elecció del client s’obri a un llistat de més de 320 associacions.

A l’anterior convocatòria Targeta Bancaixa ONG Voluntariat es van presentar projectes de 244 associacions de tot Espanya amb un creixement del 115%. Les ajudes, per un import de 636.365 euros, van permetre abonar les iniciatives de 51 associacions.