Bancaixa destina més de 120.000 euros al Programa de Voluntariat Forestal

Bancaixa, en col·laboració amb les conselleries de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge i la de Benestar Social, junt amb l’Institut Valencià de la Joventut, s’ha tornat a comprometre amb el medi ambient i amb els discapacitats psíquics de la Comunitat Valenciana.

Bancaixa és conscient de la necessitat de cuidar els espais naturals que ens envolten; per això, des de 1998 desenvolupa el Programa de Voluntariat Forestal per a la prevenció i vigilància d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana, al qual destinarà més de 120.000 euros a fi de salvaguardar els nostres boscos i procurar la integració dels discapacitats psíquics. Estos, acompanyats de monitors especialitzats, aprenen a protegir el medi ambient i a vetlar per la seguretat d’este a la Comunitat Valenciana.

A més de les jornades en l’entorn natural, els voluntaris reben cursos de formació (prevenció, vigilància, legislació forestal…) i sensibilització mediambiental.

En el camp de la prevenció d’incendis forestals, el voluntariat ha arrelat amb força a la Comunitat Valenciana i ha mobilitzat un gran nombre de persones, tant a través del programa de Voluntariat Forestal com a través del programa de Voluntariat Ambiental, també amb el suport de Bancaixa. En este sentit, la borsa de voluntariat continua incrementant-se des de la seua creació, i el total de voluntaris que van renovar l’adscripció en 2006 va ser superior a la de l’any anterior.

Bancaixa, a través de l’Obra Social, centra la seua activitat a crear i a mantindre activitats que contribuïsquen a la millora de la qualitat de vida i el progrés cultural i social de les persones. L’Obra Social de Bancaixa, en la qual s’emmarca el Programa de Voluntariat Forestal, incrementa any rere any el seu pressupost, i arriba als 72 milions d’euros en 2007. Açò suposa un increment de més del 24% respecte a l’any anterior, i converteix Bancaixa en la tercera caixa d’estalvis espanyola en fons destinats a Obra Social.