Bancaixa destina més de 3 milions d’ euros a la música

Bancaixa, per mitjà de la seua Obra Social, destina més de tres milions d’euros a l’organització de concerts musicals de tots els estils i per a tots els públics en 2008.

De les ajudes concedides per l’Entitat a la música, destaca la col·laboració amb el Palau de la Música de València, l’Orfeó Valencià Navarro Reverter, els Retaules de Nadal i la Ronda a la Mare de Déu. La col·laboració de Bancaixa amb les bandes de música també és intensa. L’Entitat dóna suport a les més de 500 bandes de música de la Comunitat Valenciana amb un conveni anual i està present en el Festival Internacional de Bandes.

En esta mateixa línia, l’Entitat col·labora estretament amb diverses institucions musicals de la resta d’Espanya. En este sentit, manté un programa de mecenatge amb el Gran Teatre del Liceu i patrocina els concerts de tota la temporada. Igualment, manté una intensa col·laboració amb el Teatre Líric de Madrid des de 2004.

Bancaixa patrocina també la temporada musical de l’Auditori Nacional de Música de Madrid, i és Membre d’Honor del Palau de la Música Catalana. A més, és mecenes del Palau de les Arts Reina Sofia, entitat amb la qual col·labora amb un milió d’euros.

A més d’este suport a la música clàssica, Bancaixa ha patrocinat també distints concerts dirigits, fonamentalment, a un públic jove. Així, Bancaixa col·labora en els concerts de Verano de la Villa de Madrid on actuen artistes pop, flamenc, melòdics… i amb el Festival Flamenc Patós dedicat al món flamenc.

Bancaixa, mitjançant la seua Obra Social, centra la seua activitat a crear i mantindre activitats que contribuïsquen a la millora de la qualitat de vida i el progrés cultural i social de les persones. L’Obra Social de Bancaixa, en la qual s’emmarquen totes les activitats de suport i difusió de la música, incrementa any rere any el seu pressupost. Enguany Bancaixa destinarà a la seua Obra Social el major pressupost de la seua història. La dotació per a 2008 arriba als 83 milions d’euros el que suposa un increment del 15% sobre el de l’any passat i situa l’entitat financera entre les que més fons dediquen a l’Obra Social.

Premsa Fundació Bancaixa