Bancaixa distingeix estudiants de la Universitat Miguel Hernández amb els Premis Emergents

Un total de 10 estudiants de la Universitat Miguel Hernández, d’Elx, han rebut de mans de José Ramón Gisbert, Director de la Unitat de Negoci de Bancaixa a Alacant, els Premis Emergents. Es tracta d’ajudes destinades a la realització de nous Projectes d’Investigació Científica i Desenvolupament Tecnològic en la Universitat Miguel Hernández.

Els Premis Emergents estan dirigits a grups d’investigació i pretenen ser un punt de suport per als joves científics que necessiten finançament per a dur a terme els seus projectes. Els beneficiaris d’estes ajudes podran comptar amb els millors mitjans per portar a bona fi els seus projectes. Els premiats pertanyen a distints departaments i instituts d’investigació de la Universitat Miguel Hernández. Les propostes premiades estan avalades per la qualitat científica i el caràcter de projectes emergents, la millor prova que, en un termini raonablement breu de temps, seran viables.

En el mateix acte el director del Centre d’Estudis Ambientals (CEAM) de València, Millán Millán Muñoz, ha estat investit com a Doctor Honoris Causa per la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx.

Projectes de Bancaixa i la UHM

Bancaixa i la Universitat Miguel Hernández mantenen una sòlida relació. Anualment, Bancaixa aporta 150.000 euros a la Universitat Miguel Hernández per al desenvolupament del programa Beques Internacionals Bancaixa, la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors i altres activitats acadèmiques. L’objectiu de les Beques Internals Bancaixa és afavorir l’ estada dels universitaris en campus estrangers. Bancaixa, per mitjà de la seua Obra Social, concedeix anualment centenars de beques per a joves estudiants. El 2008, el programa Beques Internacionals Bancaixa, BIB, es va desenvolupar en 50 universitats de tot el país amb un pressupost de 3,4 milions d’euros.

A més, Bancaixa i la Universitat Miguel Hernández també tenen un acord per fomentar l’esperit i la vocació empresarial i oferir suport a les iniciatives emprenedores mitjançant la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors, creada l’any passat.

L’objectiu de l’Entitat és arribar a crear una xarxa de càtedres en conveni amb distintes universitats per tota la geografia espanyola i posar així al servici dels universitaris les eines necessàries per incrementar la seua preparació i facilitar-los la incorporació al món laboral. Actualment hi ha 33 Càtedres Bancaixa per a Joves Emprenedors funcionant en conveni amb altres tantes universitats.