Bancaixa dóna una reproducció de l’obra Trista Herència! de Joaquim Sorolla a la Fundació Institut Sant Josep

Bancaixa ha d onat una reproducció de l obra Trista Herència! de Joaqu im Sorolla a la Fundació Institut San t Josep , de l Orde Hospitalària Sant Joan de Déu, orde que atenia e ls xiquets retratats pel pintor en el quadr e . L’obra Trista Herència! , que pertany a la Col·lecció Bancaixa, va ser pinta da per Sorolla a l estiu de 1899 a la platja del Cabanyal de València i reprodueix la imatge d un grup de xiquets discapacitats a la vora del Mediterrani, davall l atenta i acurada mirada d un germà de Sant Joan de Déu.

La Fundació Institut Sant Josep ha ubicat la reproducció de l obra de Sorolla a l entrada de la Unitat de Teràpia en l Aigua del seu centre assistencial a Madrid.

Trista Herència! é s una de les peces clau en la producció artística de Sorolla. És un dels màxims exponents de la pintura de denúncia social feta per l artista valencià, d esprés d Una altra Margari d a!, Encara diuen que el peix és car! i Tràfic de blanques . L obra de la Col·lecció Bancaixa va participar en l Exposició Universal de París de l any 1900, on va obtindre el Grand Prix. Bancaixa va adquirir l obra e l 1981 a l Església de l Assumpció de Nova York. El marc sobre el qual apareix muntada l obra és original.

L obra de Sorolla ha sigut una de les integrades en l exposició antològica de Sorolla celebrada a l Museu del Prado fins al passat 13 de setembre i que s ha convertit en la més visitada de la pinacoteca nacional en els últims deu anys. En l actualitat, el quadr e de Sorolla està exposat en la mostra Visió d Espanya. Sorolla en les col·leccions de la Hispanic Society of America i de Bancaixa , que romandrà a l Centre Cultural de Bancaixa fins al 10 de gener. Abans de viatjar al Museu del Prado per a formar part de l antològica, Trista herència! n omés havia eixit de la seua ubicació habitual, a la seu de la Fundació Bancaixa, en dues ocasions per a ser exposat a la Royal Academy de Londres i a l Guggenheim de Nova York.