Bancaixa entrega els diplomes als alumnes del curs d’informàtica de patraix

Bancaixa ha fet lliurament dels diplomes de l’Aula d’Informàtica del barri de Patraix a les 95 persones que han terminat el present curs de íntegrament. Entre els participants, destaca el nombre de dones que assisteixen als cursos a Patraix, que arriben al 70% de l’alumnat.

L’Aula d’Informàtica de Bancaixa a Patraix va començar a funcionar al gener de 2002, i des de llavors hi han passat 741 alumnes. L’aula d’informàtica compta amb onze ordinadors, deu per a ús dels educands i un per a gestió de la pròpia aula. El curs s’imparteix de dilluns a divendres en horaris de matí i vesprada, i compta amb quatre monitors repartits en dos torns.

El mòdul d’informàtica ofert per Bancaixa proporciona als alumnes coneixements sobre l’entorn Windows, Access, Power Point, Word, Excel, introducció a Internet i mecanografia, etc; eines que poden servir als usuaris per accedir al món laboral en el futur.

L’objectiu de l’aula d’alfabetització informàtica és facilitar l’aprenentatge d’habilitats informàtiques a col·lectius que per raons econòmiques, d’edat o aïllament estan en risc d’exclusió social i no tenen a l’abast la possibilitat d’adquirir uns coneixements necessaris en la nostra societat, i essencials per a la vida laboral.

Des de la creació d’esta aula d’informàtica, el 2002, hi ha hagut més de 3.600 sol·licituds. Actualment hi ha més de 2.000 persones en llista d’espera .

Bancaixa compta amb 10 aules d’alfabetització informàtica funcionant en este moment. A més de les penitenciaries de Picassent i Fontcalent –Bancaixa va ser pionera en la instal·lació d’aules d’alfabetització informàtica a les presons–, Bancaixa gestiona les de Barri de la Coma (Paterna), Barri de la Mare de Déu del Remei (Alacant), Barri de Santa Anna (Gandia), Cullera, Barri de Patraix (València), Benicalap (València), Hort del Gat (Elx) i Barri de La Florida (Alacant).

Bancaixa reverteix a la societat part dels seus beneficis per mitjà de la seua Obra Social de la qual esta acció forma part. Els recursos que s’hi destinen augmenten cada any, ascendint el pressupost per a 2008 als 85 milions d’euros.