Bancaixa exposarà a València les Tanagras del Museu del Louvre, una de les col•leccions més completes del món

El president de Bancaixa, José Luis Olivas, ha firmat un conveni de col·laboració amb el president-director del Museu del Louvre, Henry Loyrette, que permetrà l’exhibició a València de la col·lecció de Tanagras del Museu francés, una de les més completes i extraordinàries del món.

Les Tanagras –més de 200 figures de terracota procedents de l’antiga ciutat de Beòcia (Grècia), Tanagra– s’exhibiran al Centre Cultural Bancaixa de València l’abril de 2010, procedents del departament d’Antiguitats gregues, etrusques i romanes del Museu del Louvre. En l’exposició es mostraran peces que mai havien eixit del Louvre, i altres que, per ser de recent adquisició, ni tan sols han pogut estar exposades al Museu francés.

A més, en la mostra de València s’exhibiran per primera vegada les Tanagras després dels treballs de restauració a què seran sotmeses en els pròxims mesos; és a dir, en el seu millor estat, per al públic que passe per les sales del Centre Cultural Bancaixa.

La firma d’este conveni converteix Bancaixa en un dels principals col·laboradors del Museu del Louvre a Espanya. Esta relació va començar el passat any amb l’exhibició de l’exposició Tres Imperis de l’Islam: Istanbul, Isphafan, Delhi. L’èxit aconseguit per esta mostra ha portat les autoritats del Louvre a continuar la seua relació amb l’entitat financera.

Per a Bancaixa és una satisfacció treballar braç a braç amb el Museu del Louvre considerat el museu més important del món, no només per la riquesa de les seues col·leccions, sinó també per la influència que exerceix en la resta de museusafirma José Luis Olivas, president de Bancaixa

Bancaixa, per mitjà de la seua Obra Social, és una entitat compromesa, entre altres àrees, amb la realització d’activitats culturals i de patrimoni artístic. L’acord amb el Museu del Louvre és la continuació d’una sèrie de col·laboracions amb institucions de primer nivell museístic a Espanya com són, entre altres, el Museu del Prado, el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) o el Museu de Belles Arts de Bilbao.