Bancaixa exposarà els fons fotogràfics de la Hispanic Society of America a València i Alacant

La Fundació Bancaixa inaugurarà la setmana que ve l’exposició Atresorar Espanya. Fons fotogràfics de la Hispanic Society of America, la primera de les tres mostres, fruit de l’acord de mecenatge firmat el 2010 per les dues institucions per a donar a conéixer a Espanya la col·lecció artística de la Hispanic. Aquesta exposició, amb una selecció de 345 fotografies de l’Espanya de fa més d’un segle, tindrà una doble seu amb la presència en paral·lel tant al Centre Cultural Bancaixa de València, amb 268 imatges, com al d’Alacant, on se n’exposaran 77.

Atresorar Espanya acostarà al públic escenes de la societat, cultura i geografia espanyoles, a través de les imatges captades per fotògrafs de primera talla internacional en les seues expedicions fotogràfiques per Espanya, entre la segona meitat del segle xix i les tres primeres dècades del xx. Es tracta de la visió fotogràfica de l’Espanya d’aquell moment, present en la col·lecció de la Hispanic a la seu de Nova York, i nascuda amb l’impuls del seu fundador, Archer Milton Huntington, en el seu afany per reunir l’art i la cultura espanyoles de l’època.

L’exposició, amb fotografies d’autors com ara Charles Clifford, Jean Laurent, Anna Christian, Ruth Matilda Anderson o Kurt Hielscher, entre d’altres, s’inaugurarà el dijous 16 de juny al Centre Cultural Bancaixa de València i l’endemà, divendres 17, al Centre Cultural Bancaixa d’Alacant. Aquesta mostra antològica de la col·lecció de fotografies de la Hispanic romandrà a l’abast del públic durant un període de cinc mesos, fins a mitjan novembre.

L’exposició es produeix després de la col·laboració iniciada el 2005 per la Fundació Bancaixa i la Hispanic, que va permetre exposar, per primera vegada a Espanya, els panells sobre les regions espanyoles, pintats per Joaquim Sorolla per encàrrec de Huntington. Les dues institucions van renovar l’any passat aquesta col·laboració, amb el compromís de fer tres noves exposicions per a acostar els fons artístics de la Hispanic al públic espanyol.

A aquesta primera mostra sobre la col·lecció fotogràfica, hi seguiran l’exposició sobre la pintura espanyola de canvi dels segles xix i xx, amb obres d’artistes com Sorolla, Zuloaga, Anglada Camarasa, Rusiñol, Joaquim Mir, Benlliure, Nonell i Ramon Casas; i la mostra centrada en grans mestres de l’art espanyol, en la qual el protagonisme el tindran les obres que la institució americana posseeix dels més cèlebres pintors espanyols al llarg de la història (Velázquez, Goya, Zurbarán, Murillo, El Greco, Ribera, Alonso Cano, Luis de Morales…).

Premsa Fundació Bancaixa