Bancaixa fomenta la integració i la convivència entre cultures en la Setmana Intercultural de l’Ajuntament de Tàrrega

Bancaixa i l’Ajuntament de Tàrrega han presentat este matí la Setmana InterculturalLes diferents cares de la immigració”, l’objectiu de la qual és impulsar la trobada, la integració i la convivència entre distintes cultures i contribuir al procés de consolidació d’una societat plural.

Les diferents cares de la immigració” presenta un extens cicle d’activitats de caràcter cultural, social i esportiu amb el fenomen migratori com a eix temàtic. Del 20 de maig al 29 de juny, s’organitzen un gran nombre de propostes amb la intenció de promoure espais de trobada entre la ciutadania autòctona i els nouvinguts d’altres nacionalitats, fomentant la convivència i eradicant possibles conductes de racisme i discriminació.

La quinta edició de “ Les Diferents Cares de la Immigració” continuarà impartint tallers d’escriptura sobre els alfabets ciríl·lic (este d’Europa) i tifinagh (nord d’Àfrica) i com a novetat s’incorporaran unes sessions gastronòmiques basades en els rituals del te a l’Uruguai, el El Marroc i Xina. Així mateix es realitzaran conferències sobre Paraguai i Bolívia, i projeccions cinematogràfiques, representades per l’estrena del film A frica Paradise. A banda de les activitats obertes al públic en general, s’oferiran també uns tallers de jocs del món especialment dirigits als alumnes dels centres de primària de Tàrrega i unes jornades de formació destinades a professionals socials, davall l’organització d’Unescocat.

També destaca l’exposició fotogràfica Las travesías del infierno , amb instantànies de Samuel Aranda i Laura León sobre l’odissea dramàtica que viuen alguns immigrants en el seu viatge cap a una nova vida. El fotoperiodista Samuel Aranda va ser premiat el 2004 per l’Associació d’Informadors Gràfics d’Espanya pel seu treball sobre els immigrants expulsats d’Espanya i abandonats en el desert per part de les autoritats del Marroc. Laura León mostra la cobertura informativa que amb la seua càmera va realitzar durant dos anys sobre la immigració a Canàries i el nord d’Àfrica. Del 5 al 29 de juny podrà veure’s les imatges al Museu Comarcal de l’Urgell, si bé a partir del dia 20 de maig, tretze d’estes fotografies també s’exhibiran en grandària gegantina a cel obert en diferents llocs del centre de la ciutat.

En el capítol esportiu es convoca la tercera edició del Mundialet Intercultural, un torneig amistós de futbol on cada equip està format per jugadors de tres nacionalitats diferents i residents al municipi de Tàrrega. La prova es disputarà el dissabte 28 de juny al Parc Esportiu del Reguer .

Bancaixa porta sis anys col·laborant amb la normalització de la interculturalitat per mitjà del coneixement i l’intercanvi de cultures. En la primera convocatòria en 2002, va col·laborar amb quatre ajuntaments de la Comunitat Valenciana; enguany són 45 les entitats que han sol·licitat la col·laboració de Bancaixa per realitzar estes activitats. L’Entitat pretén aconseguir un coneixement profund de les altres cultures perquè només d’esta manera es poden potenciar valors com la tolerància o la solidaritat entre pobles.

Bancaixa destinarà a la seua Obra Social el major pressupost de la seua història. La dotació assignada arriba als 83 milions d’euros i suposa un increment del 15% sobre el de l’any passat.