Bancaixa i Florida Universitària col•laboren en la formació de les persones majors

Fundació Bancaixa i Florida Universitària han renovat el seu conveni de col·laboració, mitjançant el qual les dues institucions col·laboren en l’activitat de la Universitat dels Majors, una iniciativa que té com a objectiu la formació en diverses disciplines per a persones majors de 50 anys.

La Universitat dels Majors està orientada a satisfer les necessitats formatives de totes les persones interessades a seguir estudiant, independentment de la seua edat, i que estan disposades a rebre una formació universitària bàsica en matèries com ara economia, història o pensament. Aquesta iniciativa es va posar en marxa l’any 2000, fruit de la col·laboració entre la Fundació Bancaixa i Florida Universitària, i, des d’aleshores, han passat per les seues aules més de 100 alumnes cada any, fet que representa més de 1.000 estudiants fins hui.

La Universitat dels Majors preveu dues modalitats de cursos, un primer curs de “Formació universitària bàsica”, que té una durada de dos anys, i un segon mòdul d’“Especialització universitària”, que s’imparteix durant dos anys més. Cada un d’aquests mòduls té una durada de 300 hores lectives i els qui finalitzen els cursos reben un títol oficial que els acredita com a graduats en la Universitat dels Majors de Florida.

El pla d’estudis del curs de “Formació universitària bàsica” s ’estructura en sis mòduls obligatoris: claus per a interpretar la realitat econòmica, les polítiques econòmiques, els grans temes de la societat espanyola del segle xx, els grans temes de la societat europea del segle xx, les noves qüestions d’un veïnatge cada vegada més universal i la història de l’art. A més, els alumnes han de triar entre una gran varietat de matèries optatives, com ara iniciació a Internet, el llenguatge del cinema, els reptes de la biogenètica, educació per a un consum crític, la llengua i la literatura valenciana o la igualtat de gèneres en una societat desigual.

Una vegada finalitzada aquesta etapa, aquells que ho consideren poden seguir estudiant l’“Especialització Universitària”, en la qual s’imparteixen coneixements més específics sobre societat i política. El període d’inscripció per a matricular-se en la Universitat dels Majors comença el pròxim mes de setembre.