Bancaixa i la Conselleria de Benestar Social col•laboren en l’atenció a les persones amb discapacitat

El president de Bancaixa, José Luis Olivas, i la consellera de Benestar Social, Angélica Such, han firmat aquest matí un conveni de col·laboració mitjançant el qual l’Obra Social de l’Entitat destinarà 316.000 euros al desenvolupament d’activitats conjuntes en matèria d’acció social. Aquesta col·laboració se centra en les polítiques d’atenció i suport al col·lectiu de persones amb discapacitat, que la Conselleria desenvolupa a través de l’Institut Valencià d’Atenció als Discapacitats i Acció Social (IVADIS). L’actuació conjunta de la Fundació Bancaixa i la Conselleria de Benestar Social beneficiarà 200.000 persones amb discapacitat.

La col·laboració de l’Obra Social de Bancaixa amb l’IVADIS es concreta en els programes següents:

– Pla de platges i jardins accessibles. L’ objectiu és facilitar a les persones amb algun tipus de discapacitat o mobilitat reduïda l’accés i el gaudi de les platges valencianes.

Pla d’esport adaptat en platges accessibles. Activitats esportives en punts de platja accessibles.

– Oci i temps lliure per a persones amb discapacitat. L’objectiu és fer visites culturals i excursions d’oci per a persones amb discapacitat.

-Entorns accessibles. Pretén millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat, tot eliminant les barreres funcionals en el seu entorn habitual.

-Independència assistida i autonomia personal. Aquest programa treballa en el camp del transport adaptat a les persones amb discapacitat.

L’Obra Social de Bancaixa, que col·labora amb els programes de la Conselleria de Benestar Social des de l’any 2000, treballa també donant suport a aquest col·lectiu a través del seu programa d’ajudes a entitats d’interés públic i social, que repercuteix directament quasi en 107.000 persones amb discapacitat. A aquestes ajudes se sumen altres iniciatives com ara el taller d’art Apropiarte, que permet a aquestes persones acostar-se al procés de creació artística, la pròxima edició del qual s’iniciarà el pròxim 15 de setembre al Centre Cultural Bancaixa de València.

Premsa Fundació Bancaixa