Bancaixa i la Conselleria de Benestar Social destinen més d’un milió d’euros a la integració social de persones amb discapacitat

El president de Bancaixa, José Luis Olivas, i el conseller de Benestar Social i vicepresident tercer del Consell de la Generalitat, Juan Gabriel Cotino, han firmat un conveni de col·laboració pel qual destinaran més d’un milió d’euros al desenvolupament de projectes que promoguen la integració de les persones amb discapacitat en l’esport, l’oci, el temps lliure i l’àmbit social.

L’aportació de Bancaixa al conveni supera els 600.000 euros i suposa una continuació a l’acord aconseguit entre les dues institucions l’any 2000.

El nou acord comprén les següents àrees d’actuació:

Un programa d’equipament específic de platges i jardins que facilite l’accessibilitat a les persones amb discapacitat.

Un pla d’esport adaptat en platges amb accessibilitat, que inclourà un ampli programa d’activitats esportives en punts de platja accessible per a persones amb discapacitat.

Realització d’excursions culturals i d’oci per a persones amb discapacitat.

Un programa de vela adaptada, que consistirà en l’acostament de les persones amb discapacitat a la vela adaptada, mitjançant el gaudi en jornades lúdiques, als ports esportius de la Comunitat Valenciana.

Millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat amb l’eliminació de les barreres funcionals en el seu entorn habitual.

Un programa de transport adaptat a centres de dia, centres ocupacionals i residències, amb la finalitat de promoure la independència assistida i l’autonomia personal.

Bancaixa també manté un acord de col·laboració amb la Fundació Adecco, amb l’objectiu d’impulsar el desenvolupament de projectes que faciliten la integració en el mercat laboral de persones amb discapacitat, a través de programes de formació, promoció, generació d’ocupació i accessibilitat.

A més, al juny del 2006 Bancaixa i l’Institut de Biomecànica de València van firmar un acord de col·laboració per al projecte d’accessibilitat integral de totes les instal·lacions de l’Entitat. I mitjançant el Concurs d’Ajudes a Associacions, Bancaixa col·labora, a través de la seua Obra Social, l’Entitat ofereix suport econòmic a diverses associacions que tenen com a finalitat la integració de persones amb discapacitat.