Bancaixa i la Universitat de Cadis presenten la Càtedra Bancaixa joves emprenedors

Bancaixa, junt amb la Universitat de Cadis, ha presentat hui la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors en un acte presentat per Diego Sales, rector de la Universitat de Cadis, i José Lledó, del departament de Joves de la Fundació Bancaixa. A l’acte han assistit també Juan Carlos Soriano, del departament de Joves de la Fundació Bancaixa, Juan Manuel Pérez, director de l’oficina Bancaixa Chiclana i el Vicerector Francisco Álvarez, en companyia d’altres representants acadèmics i empresarials.

La Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors, que estarà dirigida pel catedràtic José Ruíz, té com a objectiu el foment de l’esperit i la vocació empresarial dels joves universitaris, abonant les iniciatives emprenedores i la generació de nous projectes empresarials en el territori espanyol. Per a això, entre altres accions, s’organitzaran activitats formatives, programes d’investigació relacionats amb la creació d’empreses, publicació de monografies o exercici d’activitats culturals i de difusió, en les quals participaran personalitats de l’àmbit emprenedor.

En la seua línia de suport als joves, Bancaixa fou pionera en la creació d’una Càtedra per a Joves Emprenedors en col·laboració amb la Universitat de València en 2006. L‘objectiu de l’entitat és arribar a crear una xarxa de càtedres en conveni amb distintes universitats per tota la geografia espanyola i posar així al servici dels universitaris diverses ferramentes per incrementar la preparació i facilitar-ne la incorporació al món laboral. En estos moments, Bancaixa compta ja amb un total de 20 Càtedres per a Joves Emprenedors, i també amb ajudes dirigides a promoure la creació d’ocupació, i el Premi Bancaixa Joves Emprenedors.

A més, per mitjà de l’Obra Social, Bancaixa llança anualment centenars de beques per a joves estudiants, perquè puguen viatjar a l’estranger i continuar els seus estudis universitaris. En 2007 el programa de Beques Internacionals Bancaixa (BIB) Es durà a terme en 45 universitats de tot el país amb un pressupost que aconsegueix els 3,4 milions d’euros. A la Universitat de Cadis el termini de presentació de sol·licituds per a optar a les BIB està obert fins al 5 de desembre. Suposaran una ajuda econòmica als estudiants que desitgen realitzar estades de 3 a 5 mesos al continent americà.

Enguany, Bancaixa destinarà a la seua Obra Social un total de 74,7 milions d’euros, el que suposa un increment superior al 25% i que la converteix en la tercera caixa d’estalvis d’Espanya per fons destinats i en la de major creixement percentual d’este pressupost en el present any.