Bancaixa i la Universitat de Deusto lliuren 20 beques per a estudiar en universitats llatinoamericanes

Bancaixa i la Universitat de Deusto han lliurat hui 20 Beques Internacionals Bancaixa (BIB) a 20 estudiants d’aquesta universitat per a estudiar el pròxim curs en universitats llatinoamericanes .

Les credencials lliurades als 20 alumnes de la Universitat de Deusto els permetran fer estances formatives i pràctiques socioacadèmiques en nou universitats d’Amèrica Llatina: Universidad Centroamericana de Managua (Nicaragua); Universidad Iberoamericana (Mèxic); Pontificia Universidad Javeriana (Colòmbia); Universidad Católica Andrés Bello (Veneçuela); Universidad Rafael Landivar (Guatemala); Universidad Alberto Hurtado (Xile); Pontificia Universidad Católica de Xile; Universidad Católica del Maule (Xile); i Universidad del Salvador (l’Argentina). L’aportació econòmica de Bancaixa a aquesta convocatòria anual ascendeix a 30.000 euros. Els estudiants becats en aquesta ocasió estan matriculats en la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació, ESIDE i Facultat de Dret .

Amb aquesta convocatòria de les Beques Internacionals Bancaixa, corresponent a 2009, són ja tres les que Bancaixa i la Universitat de Deusto desenvolupen conjuntament través del Programa Magis. En aquestes tres convocatòries, són més de 50 els estudiants de Deusto que han completat la seua formació a l’exterior gràcies al programa de beques de Bancaixa amb una dotació acumulada de 90.000 euros.

Bancaixa, a través de la seua Obra Social, llança anualment centenars de beques per a joves estudiants. L’objectiu de l’Entitat és que els universitaris puguen viatjar a l’estranger i continuar allí els seus estudis. El 2008 el programa Beques Internacionals Bancaixa es va desenvolupar a 50 universitats de tot el país amb un pressupost de 3,5 milions d’euros.

Impuls a l’afany d’emprendre

Bancaixa, a més del programa de Beques Internacionals, també fomenta l’esperit emprenedor a través de les Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors, que es fan en unes quantes universitats espanyoles i també beques per a pràctiques laborals en empreses europees .