Bancaixa i la Universitat de Granada impulsen projectes empresarials per mitjà de la Cátedra Bancaixa Joves Emprenedors

La Universitat de Granada i Bancaixa fomentaran l’esperit i la vocació empresarial i oferiran suport a les iniciatives emprenedores per mitjà de la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors-Universitat de Granada, la creació de les quals resulta del conveni de col·laboració subscrit hui a Granada pel rector, Francisco González Lodeiro, i José Lledó, de Bancaixa.

Alberto Aragón Correa, Catedràtic d’Organització d’Empreses, es farà càrrec de la direcció d’esta càtedra, que fomentarà la realització d’accions emprenedores i de creació d’empreses.

La càtedra servirà de marc per a l’organització de seminaris, cicles, conferències o classes magistrals; i també per a la publicació de monografies sobre els temes objecte d’estudi de la càtedra, el desenvolupament de programes d’investigació relacionats amb la creació d’empreses i la col·laboració en projectes semblants amb altres universitats amb les quals Bancaixa mantinga convenis.

En la seua línia de suport als joves, Bancaixa va ser pionera en la creació d’una Càtedra per a Joves Emprenedors en col·laboració amb la Universitat de València l’any 2006. L‘objectiu de l’entitat és arribar a crear una xarxa de càtedres en conveni amb distintes universitats per tota la geografia espanyola i posar així al servici dels universitaris diverses ferramentes per incrementar la seua preparació i facilitar-los la incorporació al món laboral. En estos moments, Bancaixa compta ja amb un total de 27 Càtedres per a Joves Emprenedors i amb ajudes dirigides a promoure la creació d’ocupació i el Premi Bancaixa Joves Emprenedors.

Impuls a la mobilitat

Així mateix, Bancaixa i la Universitat de Granada incentiven els joves universitaris mitjançant el Programa Beques Internacionals Bancaixa. Fins al 30 de juny els estudiants de la Universitat de Granada podran presentar les seues sol·licituds per optar a estes beques que fomenten la mobilitat internacional. Bancaixa destinarà 100.000 euros en ajudes als estudiants d’esta universitat que desitgen continuar els seus estudis a l’estranger.

El programa Beques Internacionals Bancaixa naix del suport decidit que Bancaixa brinda als joves universitaris amb la intenció de fomentar la mobilitat internacional dels alumnes. En 2007 el programa BIB de Bancaixa es va dur a terme en 45 universitats de tot l’estat amb un pressupost de 3 milions d’euros i un global de 3.000 estudiants becats.

Durant 2008 Bancaixa destinarà a la seua Obra Social el major pressupost de la seua història. La dotació per a 2008 arriba als 83 milions d’euros el que suposa un increment del 15% sobre el de l’any passat i situa l’entitat financera entre les que més fons dediquen a l’Obra Social.