Bancaixa i la Universitat Pompeu Fabra lliuren 20 beques per a completar la formació universitària fora d’Espanya

Bancaixa i la Universitat Pompeu Fabra han lliurat hui les credencials de Beques Internacionals Bancaixa (BIB) a 20 estudiants d’aquesta universitat. La convocatòria conjunta de les dues institucions, que està dotada amb un pressupost de 21.500 euros per part de Bancaixa, permetrà que els alumnes completen el seu currículum acadèmic mitjançant l’estada formativa en universitats fora d’Espanya. Bancaixa dóna suport a 20 estudiants amb un màxim de 1.075 euros per beneficiari, i la Universitat Pompeu Fabra aporta més finançament.

Al llarg de les tres convocatòries d’aquest programa de l’Obra Social de l’Entitat, Bancaixa ha destinat 80.000 euros per a ampliar les possibilitats de formació de 60 estudiants de la Universitat Pompeu Fabra.

Bancaixa va crear el 2006 el programa de Beques Internacionals Bancaixa, dins de la línia estratègica de suport a la formació dels jóvens que desenvolupa la seua Obra Social. Aquest programa està present actualment en mig centenar d’universitats espanyoles. Al llarg d’aquests anys, el pressupost destinat a aquesta activitat puja a 13,5 milions d’euros, i beneficia uns 14.000 alumnes.

La col·laboració entre Bancaixa i la Universitat Pompeu Fabra, a més de la convocatòria de les BIB, s’estén a l’àmbit de l’emprenedoria. Aquesta universitat és una de les 40 que a Espanya disposa de la càtedra Bancaixa Jóvens Emprenedors, el propòsit de la qual és fomentar l’esperit i la vocació empresarial, i donar suport a les iniciatives d’aquests universitaris.