Bancaixa i l’ajuntament de Guardamar del Segura presenten la XVII Universitat d’estiu

Bancaixa i l’Ajuntament de Guardamar del Segura presenten a Alacant la XVII Edició de la Universitat d’Estiu Bancaixa “Els joves i Europa” que tindrà lloc del 9 al 21 de juliol a Guardamar.

El programa d’activitats d’enguany inclou seminaris sobre política internacional, cooperació o ecologia, tallers lúdics, activitats esportives i culturals, totes amb l’objectiu de conjugar l’aprenentatge de matèries pràctiques amb el debat i l’intercanvi d’idees.

Amb este ampli programa d’activitats, la Universitat d’Estiu pretén aconseguir que els joves convisquen amb professionals de reconegut prestigi internacional, propiciant una perfecta convivència intercultural.

La Universitat d’estiu està dirigida a joves de la Unió Europea, Llatinoamèrica i del Mediterrani, i comptarà amb la participació de professors especialitzats en el camp de la universitat, les finances, la medicina, l’art, el periodisme, el cine, l’arquitectura, la literatura, etc.

Al llarg de les 16 edicions, la Universitat d’Estiu ha rebut més de 4.000 participants de més de 30 països.

Col·laboració de Bancaixa

Bancaixa, per mitjà de la seua Obra Social, participa en la realització de la XVII Universitat d’Estiu “Els joves i Europa”, mitjançant la convocatòria de 40 beques per a les dues setmanes, i 200 subvencions per cobrir part de la inscripció.

L’entitat dedica bona part del seu esforç a iniciatives dirigides als joves en els àmbits de les ajudes per als estudis, la inserció laboral, la creació d’empreses, el desenvolupament d’acció social, l’oci i l’esport.

Així mateix, Bancaixa, igual com la Universitat d’Estiu, dóna suport a la consolidació d’una societat intercultural, intentant contribuir a la tolerància, la solidaritat i el diàleg davant dels conflictes d’una convivència plural.