Bancaixa impulsa la mobilitat internacional dels alumnes de la Universitat d’Alcalá

Bancaixa ha entregat les credencials als 34 alumnes de la Universitat d’Alcalá que han sigut beneficiaris d’una de les Beques Internacionals Bancaixa. En total l’entitat financera aportarà 50.000 euros als estudiants de la Universitat d’Alcalá de Henares per afavorir l’ estada dels universitaris en campus estrangers durant el curs 2009-2010 i, d’esta manera, impulsar la seua mobilitat internacional. En l’acte han estat presents el Rector de la UAH, Sr. Virgilio Zapatero Gómez, la Vicerectora de Relacions Internacionals i Extensió Universitària, Sra. Mª José Toro Nozal i el Cap de Servici, D. Fernando García Manzanero; per part de Bancaixa, Roberto Ortúñez, Director de Zona Madrid- Est han entregat les credencials.

Estes beques estan dirigides als joves universitaris que desitgen realitzar part dels seus estudis a les universitats americanes amb les quals la universitat madrilenya té conveni a Nicaragua, Argentina, EUA, Canadà, Mèxic, Brasil, El Salvador i Xile.

Esta és la tercera convocatòria de les Beques Internacionals Bancaixa amb la Universitat d’Alcalá. Des de la primera edició l’any 2006, Bancaixa ha destinat en ajudes a estudiants d’esta universitat, incloent l’actual convocatòria, 150.000 euros i prop de 90 alumnes n’han estat beneficiaris, 34 en la present convocatòria.

Es van presentar seixanta sol·licituds i, aplicats els criteris de selecció, van ser adjudicades trenta-quatre beques quedant una llista de suplents amb 10 estudiants.

Les Beques Internacionals Bancaixa doten cada estudiant amb una bolsa de 500€ mensuals, per un període entre tres i cinc mesos en les Institucions amb les quals la Universitat d’Alcalá té firmat i vigent un conveni bilateral d’intercanvi d’alumnes. Els estudiants de pregrau convaliden crèdits al final de les seues estades, mentre que els estudiants de postgrau duen a terme un projecte d’investigació.

Bancaixa, per mitjà de la seua Obra Social, llança anualment centenars de beques per a joves estudiants. L’objectiu de l’entitat és que els universitaris puguen viatjar a l’estranger i completar allí els seus estudis. En 2008 el programa Beques Internacionals Bancaixa, BIB, es va desenvolupar en 50 universitats de tot el país amb un pressupost de 3,4 milions d’euros.

Impuls als emprenedors

La Universitat d’Alcalá de Henares i Bancaixa també tenen un acord per a fomentar l’esperit i la vocació empresarial i oferir suport a les iniciatives emprenedores mitjançant la Càtedra Bancaixa Joves Emprenedors.

Des de la càtedra s’organitzen seminaris, cicles, conferències o classes magistrals; i s’impulsa l’aprofundiment en els temes objecte d’estudi de la càtedra amb la publicació de monografies, el desenvolupament de programes d’investigació relacionats amb la creació d’empreses i la col·laboració en projectes semblants amb altres universitats amb les quals Bancaixa mantinga convenis.