Bancaixa impulsa projectes socials d’ONG en les quals col·laboren els seus empleats

2.178 empleats de Bancaixa, un 35% del total de la plantilla, han participat en l’últim programa posat en marxa per l’entitat per potenciar el voluntariat corporatiu entre els seus treballadors.

Este programa, que ha gaudit d’una alta participació, ha permés que els professionals de Bancaixa pogueren triar els projectes socials favorits en què col·laboren els seus companys. Per mitjà de la Intranet de l’empresa, tots els empleats han pogut conèixer els projectes i emetre el seu vot. D’esta manera, s’ha elaborat un rànquing per distribuir la dotació econòmica destinada als projectes, que ha arribat a la xifra de 60.000 euros.

En esta primera convocatòria s’han presentat 16 projectes en els quals desenvolupen labors de cooperació empleats de Bancaixa. Estos han tingut la responsabilitat de presentar el projecte en què col·laboren en nom de l’ONG per poder presentar-se al concurs al qual han votat els seus companys. Protecció de la infància, o del medi ambient, violència de gènere, integració de persones amb minusvàlues i dependència han sigut els camps d’activitat presentats, destacant la preferència per la protecció de la infància i la integració de persones amb minusvàlua els més àmpliament votats pels empleats.

Finalment, han sigut 7 els projectes més votats i premiats amb una dotació que varia entre els 7.500 i els 10.000 euros en funció de les necessitats pròpies de l’activitat i de la duració, desenvolupats per ONGs de València, Castelló, Alacant i Madrid.

Dels projectes presentats, han sigut guardonats els següents:

• Formació prelaboral per a persones amb Síndrome de Down, de la Fundació Asindown de València.
  • Educació i seguiment de xiquets i adolescents en situació d’exclusió social, de l’Asociación Cuatro Ocas, de Madrid.
  • “La Comunicació hauria de ser cosa de tots”, de l’Associació de Pares de Persones amb Autisme, de Castelló.
  • Centre Comunitari de Formació Permanent de Joves i Adults amb discapacitat intel·lectual, de Bona Gent, Amics del deficient intel·lectual, de València.
  • Projecte didàctic d’habilitats bàsiques d’autonomia per a persones amb discapacitat intel·lectual i/o física en respirs familiars, de l’ Asociación de Ocio para Discapacitados Intelectuales, d’Alacant.
  • Jornades regionals de convivència d’afectats d’ictiosi, de l’ Asociación Española de Ictiosis .
  • Educació ambiental i activitats de voluntariat mediambiental, de l’ Asociación para la Defensa de la Naturaleza , d’Énguera.

El principal objectiu d’este programa, que compta amb una dotació de 60.000 euros, és fomentar la solidaritat i el voluntariat entre tots els empleats de Bancaixa.

Bancaixa realitza una forta aposta pel Voluntariat Corporatiu; de fet, mitjançant el seu Compromís Intern amb els empleats l’Entitat facilita la realització d’activitats solidàries. D’esta manera, els empleats poden sol·licitar excedències especials d’un any per desenvolupar labors de cooperació amb ONG. També compten amb el suport d’un permís retribuït de quatre hores per al desenvolupament d’este tipus d’activitats.

El Programa de Voluntariat Corporatiu de Bancaixa inclou, a més, entre altres accions, una activitat de Voluntariat Forestal en el qual van participar un total de noranta empleats durant l’any passat en companyia dels seus familiars.

Destaca també el programa de col·laboració d’ACNUR per a l’Ajuda al Refugiat, en el qual van participar al voltant de 700 empleats i amb el que es van recaptar fons per valor de 30.000 euros destinats a projectes al Congo. En esta mateixa línia s’ inicià un altre projecte solidari amb Amèrica Central pel qual els empleats van donar més de 2.000 llibres de formació secundària, professional i universitària per dotar les biblioteques de les residències d’estudiants que Bancaixa té a Nicaragua i El Salvador, entre altres països.

Finalment, cal assenyalar que més del 42% dels empleats de Bancaixa col·labora amb més 200 ONG de tot Espanya, com UNICEF, Amnistia Internacional, ACNUR, Payasospital, Aspanion, etc.