Bancaixa inaugura la seua segona Aula d’Informàtica a Gandia, per atendre la demanda de formació en noves tecnologies

Bancaixa ha inaugurat hui una nova Aula Informàtica a Gandia, la segona en la capital de la Safor, amb la qual dobla la seua capacitat per atendre la demanda de formació en noves tecnologies per part de col·lectius amb escassos recursos i en risc d’exclusió social. Esta segona aula està ubicada al Casal Jove (Avinguda de Beniopa, 35) i compta amb una infraestructura d’11 ordinadors, disponibles durant deu hores diàries.

L’Aula Informàtica del Casal Jove se suma a les que la Fundació Bancaixa té operativa al barri de Santa Anna de Gandia des de l’any 1999. Més de 2.700 persones s’han interessat pels cursos d’informàtica impartits en este centre des de la inauguració, de les quals 800 han realitzat la totalitat de la formació oferta i altres 1.400 hi han accedit a una part. Un centenar de persones acudeix diàriament en l’actualitat a l’Aula Informàtica de Santa Anna, on la llista d’espera és de 90 persones.

Esta demanda és la que ha portat a la posada en marxa de la segona aula d’alfabetització informàtica a Gandia, on la formació s’imparteix mitjançant cursos multimèdia interactius i el suport presencial de monitors. El mòdul d’informàtica ofert proporciona als alumnes coneixements sobre l’entorn Windows, Access, Power Point, Word, Excel i Internet.

Prèviament a la inauguració de l’aula, la Fundació Bancaixa ha fet lliurament dels diplomes de l’Aula d’Informàtica de Gandia a 132 alumnes que han acabat el curs en el centre de Santa Anna. L’acte s’ha celebrat a la Casa de Cultura Marquesos González de Quirós.

Amb la inauguració de hui, són ja 12 les Aules d’Informàtica amb què compta la Fundació Bancaixa a la Comunitat Valenciana. A més de les penitenciaries de Picassent i Fontcalent –Bancaixa va ser pionera en la instal·lació d’aules d’alfabetització informàtica a les presons–, gestiona les del Barri de la Coma (Paterna), Barri Mare de Déu del Remei (Alacant), Barri de Santa Anna i Casal Jove (Gandia), Cullera, Barri de Patraix (València), Benicalap, Hort del Gat i Barri de Carrús (Elx) i Barri de La Florida (Alacant).

Premsa Fundació Bancaixa