Bancaixa llança una nova edició del programa de codesenvolupament Beques Bancaixa Amèrica Llatina

La Fundació Bancaixa llança una nova edició del seu programa de codesenvolupament Beques Bancaixa Amèrica Llatina, una convocatòria destinada a joves llicenciats de Nicaragua i El Salvador, que té com a objectiu establir llaços de cooperació educativa amb les universitats d’aquests països centreamericans i millorar les possibilitats de formació d’aquests joves i potenciar el seu desenvolupament laboral.

La Fundació Bancaixa convoca 8 beques completes per al curs acadèmic 2012-2013, que inclouen la realització d’un curs de postgrau a la Universitat de València, 900 hores de pràctiques formatives, activitats de voluntariat social, a més de formació en temes de lideratge, sector financer, responsabilitat social corporativa i recursos humans. El termini per presentar les sol·licituds culmina el pròxim 12 de març.

Les Beques Bancaixa Amèrica Llatina es dirigeixen als nous llicenciats procedents de la Universitat Centreamericana José Simeón Cañas d’El Salvador, la Universitat Nacional del Salvador, la Universitat Centreamericana de Nicaragua i la Universitat Politècnica de Nicaragua. Poden optar a aquesta convocatòria tots aquells estudiants que hagen obtingut la seua llicenciatura en 2011 i que siguen titulats en Econòmiques, Banca i Finances, Administració d’Empreses, Màrqueting o Comunicació Social. La duració de la beca és de 9 mesos, d’octubre del 2012 a juny del 2013.

Aquest programa formatiu té com a finalitat principal convertir aquests joves en líders socials que, a la tornada als seus països, estiguen en situació de contribuir al desenvolupament de les respectives societats. De fet, el programa té continuïtat després de la tornada dels estudiants als seus països d’origen, amb activitats que els participants en les successives convocatòries realitzen per mitjà de les dues associacions d’exbecaris Aexban, ubicades a El Salvador i a Nicaragua, en camps com el de la promoció dels emprenedors.

Les quatre universitats centreamericanes compten, a més, amb Càtedres Bancaixa Joves Emprenedors, que tenen com a objectiu impulsar el desenvolupament emprenedor i la creació d’empreses des de les pròpies universitats, a més d’oferir formació i fomentar la investigació de temes relacionats amb l’estudi de l’emprenedor.

Des del seu inici el 1995, aquest programa de la línia estratègica de cooperació internacional de la Fundació Bancaixa ha permés concedir 195 beques a joves llicenciats. Tota la informació sobre el programa, com també el formulari d’inscripció, es pot consultar en la pàgina web de la Fundació Bancaixa: www.bancaja.es/obrasocial .