Bancaixa lliura ajudes a 155 associacions de València per a donar suport als seus projectes socials

Bancaixa ha lliurat aquest matí les ajudes concedides per la seua Obra Social a 155 associacions sense ànim de lucre de València per a donar suport als seus projectes socials. L’acte de lliurament, celebrat al Centre Cultural Bancaixa de València, ha tingut la presència de Vicente Montesinos, vicepresident de la Fundació Bancaixa, i la intervenció de Joaquín Sapena, president de l’Associació Fontilles, i de Silvia Moroder, presidenta de la Fundació ANAR.

Aquestes 155 associacions de València, que han rebut ajudes per un import global d’1,15 milions d’euros, formen part de les 517 entitats que s’han beneficiat enguany a tot Espanya dels dos programes d’ajudes de l’Obra Social de Bancaixa (Convocatòria d’Ajudes a Entitats d’Interés Públic i Social i la Convocatòria Targeta Bancaixa ONG Voluntariat) amb una dotació de 3 milions d’euros.

En concret, la Convocatòria d’Ajudes a Interés Públic i Social 2011 ha concedit 2,4 milions d’euros a 445 associacions que desenvolupen els seus projectes en tres àrees: els majors o persones amb malalties lligades a l’envelliment; les persones amb discapacitat o en situació de dependència per malaltia i aquelles en situacions de risc d’exclusió social.

A aquesta convocatòria s’han presentat 1.898 sol·licituds de tot Espanya. Tal com s’aprecia en el gràfic, el col·lectiu de persones amb discapacitat és el que disposa de major nombre d’ajudes concedides, amb un 60% de beneficiaris directes, seguit de les persones en risc d’exclusió social, amb un 24%, i les persones majors, que representen un 16% d’aquestes ajudes.

D’altra banda, la 9a Convocatòria d’Ajudes Targeta Bancaixa ONG Voluntariat ha permés destinar 658.678 euros a projectes socials de 72 ONG en el camp del codesenvolupament, la immigració i la cooperació internacional. Aquest import procedeix de les compres que els clients de Bancaixa van fer el 2009 amb la targeta ONG Voluntariat com a mitjà de pagament i l’Entitat destina el 50% dels beneficis a programes socials d’associacions.

Aquesta convocatòria destina el seu suport a projectes que desenvolupen iniciatives d’inserció sociolaboral, sanitàries, culturals, educatives i alimentàries, a més de projectes dirigits als col·lectius més febles, ja que les propostes premiades per Bancaixa es desenvolupen en països com Perú, Paraguai, El Salvador, Nicaragua, Equador, Hondures, Colòmbia, Camerun, Senegal, República Democràtica del Congo, Uganda, Haití, Angola, Tanzània o Israel.

A aquesta convocatòria Targeta Bancaixa ONG Voluntariat s’han presentat projectes de 209 associacions de tot Espanya. El gràfic de distribució per sectors dels projectes premiats mostra que els projectes centrats en el camp de la cooperació disposen del major nombre d’ajudes concedides, amb un 60% de beneficiaris directes, seguit dels projectes que es desenvolupen en l’àmbit de la immigració, amb un 37%, i aquells que treballen en l’àrea del codesenvolupament, que representen un 3% d’aquestes ajudes.

Aquestes dues convocatòries de l’Obra Social de Bancaixa repercuteixen directament en més de 440.000 persones, mentre que els beneficiaris indirectes sumen més de 2,4 milions. En els últims sis anys, aquests programes d’ajudes han destinat més de 14,6 milions d’euros a donar suport a prop de 3.000 projectes desenvolupats per associacions d’acció social.

Durant el mes de juny i juliol se celebren els actes de lliurament d’aquestes ajudes. El passat 21 de juny va tindre lloc el primer acte de lliurament a Palma de Mallorca per a les associacions que desenvolupen la seua tasca a Balears. Després de l’acte celebrat hui a València, se celebraran dos nous actes de lliurament d’ajudes a Alacant, el 6 de juliol, i a Barcelona, el pròxim 13 de juliol.

Tota la informació sobre les dues convocatòries, així com la relació d’associacions beneficiades, està disponible en la web de la Fundació Bancaixa (www.fundacionbancaja.es).

Premsa Fundació Bancaixa