Bancaixa lliura ajudes a 64 associacions d’Alacant per a donar suport als seus projectes socials

Bancaixa ha lliurat aquesta vesprada a Alacant els diplomes acreditatius de les ajudes concedides per la seua Obra Social a 64 associacions alacantines sense ànim de lucre per a recolzar els seus projectes socioassistencials. L’acte ha estat presidit pel subdirector general de Bancaixa, José Ramón Gisbert, i ha comptat amb la participació de la presidenta de l’Associació de Pares de Xiquets Autistes de la Comunitat Valenciana, Mª Carmen López Revuelta. Aquestes associacions formen part de les 842 que s’han beneficiat enguany en tot Espanya dels dos programes d’ajudes de l’Obra Social de Bancaixa amb una dotació superior als 4 milions d’euros (Convocatòria d’Ajudes a Entitats d’Interés Públic i Social, i la Convocatòria Targeta Bancaixa ONG Voluntariat).

Els projectes recolzats per la Fundació Bancaixa a través de la Convocatòria d’Ajudes a Entitats d’Interés Públic i Social se centren en l’atenció de les necessitats socials de tres col·lectius: les persones majors o amb malalties lligades a l’envelliment; les persones amb discapacitat o en situació de dependència per malaltia; i les persones en situació de risc d’exclusió social (jóvens i menors en risc social, població reclusa i exreclusa, persones amb addiccions, víctimes de violència de gènere, minories ètniques, etc.).Aquesta convocatòria ha concedit 3,35 milions d’euros, un 34% més que el 2009, a 780 associacions de tot Espanya. El programa d’ajudes repercuteix en 228.034 persones que són beneficiaris directes, mentre que els beneficiaris indirectes s’eleven a més d’1,7 milions de persones. Les persones amb discapacitat representen el col·lectiu majoritari en les ajudes concedides per Bancaixa amb el 46,8% dels beneficiaris directes; seguit de les persones en risc d’exclusió social (29,9%) i les persones majors (23,3%). A aquesta convocatòria s’han presentat 1.709 sol·licituds de tot Espanya. Aquestes ajudes concedides per l’Obra Social de Bancaixa han permés donar suport a quasi 2.500 projectes socials d’associacions sense ànim de lucre amb una dotació acumulada de més de 9 milions d’euros en els últims sis anys.D’altra banda, el programa d’ajudes Targeta Bancaixa ONG Voluntariat ha donat suport el 2010 als projectes socials de 62 associacions a Espanya amb una dotació de 686.602 euros. Aquest import procedeix de les compres que els clients de Bancaixa van fer el 2008 amb la targeta ONG Voluntariat com a mitjà de pagament. L’aportació de l’Entitat, que representa el 50% del benefici obtingut per l’ús de la targeta, suposa un increment proper al 8%. Aquestes ajudes van dirigides a projectes de codesenvolupament, immigració i cooperació.

Tota la informació sobre les dues convocatòries, així com la relació d’associacions beneficiades, està disponible en la web de la Fundació Bancaixa (

www.fundacionbancaja.es ).