Bancaixa lliura premis als 131 millors projectes fi de carrera d’estudiants de la Universitat Politècnica de València

Bancaixa i la Universitat Politècnica de València han lliurat hui els premis amb els quals les dues institucions reconeixen els 131 millors projectes fi de carrera desenvolupats per estudiants d’aquesta universitat en empreses i institucions. L’acte, celebrat al paranimf de la universitat, ha estat presidit pel vicerector de Planificació i Innovació de la Universitat Politècnica de València, Francisco Mora i el vicepresident de la Fundació Bancaixa, José Vicente Torres, i ha comptat amb la presència de l director general d’Universitat i Estudis Superiors de la Generalitat Valenciana, Jesús Marí; el delegat del govern a la Comunitat Valenciana, Ricardo Peralta; i el president de CIERVAL i del Consell Social de la UPV, Rafael Ferrando, entre d’altres autoritats i representants de l’àmbit universitari i empresarial.

Bancaixa i la UPV convoquen anualment aquests premis, que tenen una dotació total de 432.300 euros, aportats per l’Obra Social de Bancaixa. Cada un dels premis està dotat amb 3.300 euros, dels quals 1.800 són per a l’estudiant autor del projecte; 750 euros, per al tutor en l’empresa o institució; i 750, per al tutor en la universitat.

A aquesta tretzena edició dels Premis Bancaixa-UPV s’han presentat un total de 717 candidatures, en els quals participen un total de 747 estudiants. En els projectes fi de carrera presentats participen 528 empreses, 537 tutors de la universitat i 697 tutors per part de les empreses on els estudiants han realitzat les pràctiques durant el passat curs 2009-2010.

Els premis Bancaixa-UPV s’emmarquen dins del conveni vigent entre la Fundació Bancaixa i la UPV. L’objectiu d’aquests premis és guardonar els projectes desenvolupats en empreses i institucions que han aconseguit un alt nivell de qualitat i que suposen una millora substancial per a l’empresa i l’entorn empresarial. La procedència formativa dels estudiants premiats abasta els 15 centres docents de la UPV.

Els premis Bancaixa-UPV als projectes fi de carrera es lliuren des del curs 1997/1998. Les tretze convocatòries del Premi Bancaixa-UPV acumulen un total de 4,9 milions d’euros destinats per l’Obra Social de Bancaixa a aquest programa de vinculació entre la universitat i l’empresa. En aquest període, han participat 9.349 alumnes i 6.262 empreses. Bancaixa i la UPV han premiat en aquests anys 1.693 projectes de finalització de carrera. A més del lliurament dels premis als millors projectes de la convocatòria, l’acte de hui constitueix un homenatge i reconeixement de la universitat a les millors pràctiques en programes de cooperació educativa i a les empreses col·laboradores.

Segons una enquesta, realitzada pel Servei Integrat d’Ocupació (SIE) de la UPV a tots els estudiants premiats en l’anterior convocatòria dels Premis Bancaixa-UPV, el 60’1% valora molt positivament la utilitat de les pràctiques del projecte fi de carrera en el seu desenvolupament professional i com a mitjà d’inserció en el mercat laboral. En l’edició passada, el 43’1% dels alumnes van ser contractats a la mateixa empresa on van realitzar les pràctiques o bé, indirectament, en una empresa relacionada. També cal destacar que aquesta és una iniciativa única dins de les universitats espanyoles i en la qual intervenen tots els centres docents de la UPV, inclosos els campus d’Alcoi i Gandia.