Bancaixa ofereix el seu popular concert nadalenc a l’Església Col•legial del Divino Salvador, de Sevilla

L’Església Col·legial del Divino Salvador, de Sevilla, va acollir ahir dimarts 14 de desembre el Retaule de Nadal Bancaixa amb l’assistència de quasi 500 persones. El programa d’este tradicional concert nadalenc va ser interpretat pel Cor de l’Hermandad de Nuestra Señora del Rocío sota la direcció de José Luis Prado Domínguez.

El programa del Retaule de Nadal Bancaixa va incloure 10 nadales d’autors com Aníbal Zalazar Anglada, Antonio Javier Rodríguez Rojas, José Díaz González, Antonio Rodríguez Ferrera, Javier Palma, Baras/Marvizón, Rafael Cuevas i José Miguel Muñoz.

El Cor de l’Hermandad de Nuestra Señora del Rocío, de Sevilla, va nàixer en 1973 de la mà d’Antonio Rodríguez Ferrera, junt amb un grup de germans i germanes de l’Hermandad del Rocío, de Sevilla, i el seu objectiu inicial era realçar les misses de l’Hermandad. Un punt d’inflexió en la seua història es va produir també amb l’arribada de Manolo Lagares a la direcció del cor el 1980, coincidint amb un moment en què la Romería del Rocío i tot el que l’envoltava es va convertir en un fenomen social i cultural. El cor va guanyar en 1986 el primer premi del Certamen Nacional de Coros Rocieros ‘Ciudad de Lebrija’, i és a partir d’eixe moment quan la trajectòria d’este cor fa un gir en el pla artístic.

La iniciativa del Retaule de Nadal Bancaixa va nàixer en 1972 a València. L’any 2002, els concerts es van començar a programar també fora de la Comunitat Valenciana. La programació d’enguany inclou concerts a Alacant, València, Segorbe (Castelló), Madrid, Santander, Lleida, Ciutadella (Menorca) i Sóller (Palma), a més del de Sevilla. Tots els concerts són d’entrada gratuïta i amb aforament limitat a la capacitat de l’església.