Bancaixa organitza una taula redona per analitzar l’esport universitari

Bancaixa inicia el tercer Cicle de conferències relacionades amb l’esport, que va començar el 2006. La primera conferència, titulada “Esport Universitari”, tindrà lloc esta vesprada, a les 19:00 hores al Centre Cultural Bancaixa, i comptarà amb la participació de Javier Carriqueo, atleta valencià que va competir en els 1.500 m als JJ.OO. de Pequín; Ángel Benito, Vicerector d’esports de la UPV; Antonio Iradi, director del Servici d’Educació Física de la UV i Gonzalo Corrales, representant d’AGM Sports (Beques esportives als EUA de Bancaixa).

Cada un d’ells aportarà el seu interessant punt de vista sobre el tractament de l’esport en les universitats. Reflexionaran sobre els diferents models de gestió de l’esport universitari, incidint en els programes d’ajudes, incentius i suports administrats des de les institucions públiques i privades –de què Bancaixa és un exemple per mitjà de les Beques Esportives Bancaixa–, es discernirà sobre els valors educatius i formadors que l’esport pot incorporar en el col·lectiu universitari i el paper que juga a les nostres Universitats.

Els temes centrals de la xarrada seran:

Anàlisi de la situació actual de l’esport universitari.

Aspectes socials i educatius de l’esport universitari.

Organització de l’esport universitari. Accions empreses des de les diferents universitats i estaments (Beques Esportives Bancaixa, sistemes de la UPV, UV, model americà…)

En les pròximes conferències s’aprofundirà en altres aspectes del sector esportiu, com l’esport base, l’esport d’elit i formació o la gestió dels voluntaris en els grans esdeveniments esportius.

Conegudes personalitats del món de l’esport ja han col·laborat en les xarrades que Bancaixa organitza des de 2006, com Héctor Faubel, Adrián Vallés, Coral Bistuer, Cristina Mayo, Concha Montaner, Anabel Medina, Carmen Valderas, Doris Ruano, Fernando Roig o Pep Serer.

Esport Universitari en Bancaixa

L’Obra Social de Bancaixa dins de la seua àrea de Joves desenvolupa diferents activitats relacionades d’una manera o d’una altra amb l’esport, també amb la seua faceta universitària. Precisament des de 2008 Bancaixa disposa d’un programa específic de beques per a esportistes universitaris, BDB, Beques Esportives Bancaixa. Mitjançant este programa els joves esportistes poden cursar els seus estudis i continuar la seua preparació física en universitats nord-americanes.

L’objectiu és ajudar els joves estudiants en la seua carrera esportiva, alhora que completen els seus estudis universitaris als EUA. Les beques gestionades per AGM Sports suposen aproximadament el 80% del valor real dels estudis, i en alguns casos arriben a cobrir el 100% del cost de matrícula, taxes, allotjament, manutenció i llibres.

En la seua actuació amb l’esport, Bancaixa manté una política d’acció i patrocini dirigida especialment als joves, oferint-los el seu suport en els començaments de les seues carreres. En este sentit, cal destacar l’actuació de Bancaixa en el Bressol de Campions, del qual van eixir pilots que ara corren en les primeres categories, com Álvaro Bautista i Héctor Barberá en 250cc. o Sergio Gadea en 125cc, en l’equip Bancaixa Aspar Team.

Altres activitats esportives que reben el suport de Bancaixa són el Circuit Bancaixa de Pilota Valenciana, el Campus de Basquetbol Bancaixa, els Jocs Esportius de la Comunitat Valenciana, la Copa Bancaixa Nous Ciutadans de futbol 7, dirigida als ciutadans immigrants que resideixen a la Comunitat Valenciana, la Carrera per la Convivència Intercultural, Volta Ciclista a la Comunitat Valenciana- Gran Premi Bancaixa, la Volta a Peu o la Marató Popular.