Bancaixa participa en la Trobada Internacional de “Jóvenes, Codesarrollo y Solidaridad Internacional” celebrat a Cartagena de Indias

Bancaixa, junt amb l’Associació Jovesolides i la Fundació CeiMigra, ha organitzat la Trobada Internacional de “Jóvenes, Codesarrollo y Solidaridad Internacional”, celebrat a Cartagena de Indias (Colòmbia) durant els dies 25 al 29 de febrer.

La Trobada , que ha comptat amb la participació de la directora general de Cooperació, Carmen Dolz, el gerent de la Fundació Bancaixa, Miguel Ángel Utrillas i el director de la Fundació CeiMigra, Joaquín García, ha suposat un moment de reflexió i aprofundiment sobre el lideratge comunitari.

Entre les conclusions a què han arribat els més de cent estudiants participants, procedents de Llatinoamèrica, Amèrica Central i Àfrica, destaca la importància de la creació de residències universitàries de la Xarxa de residències per a la mediació i el codesenvolupament, que enforteixen les respectives comunitats dels països d’origen dels estudiants, permetent que el fet d’emigrar siga un dret i no un destí, i que ningú estiga obligat a emigrar per falta de condicions de vida. Estes residències universitàries fan possible la tornada als seus països d’aquells estudiants, que després d’haver-se especialitzat en universitats espanyoles, desitgen servir directament en el desenvolupament dels seus països.

En estos moments hi ha residències a Quito (Equador), Cartagena de Indias (Colòmbia), Managua (Nicaragua), San Salvador (El Salvador) i la Comunitat Valenciana (a Alacant, València, Alfafar i Paterna), gestionades per Jovesolides amb el finançament de la Direcció General de Cooperació de la Generalitat Valenciana i la Fundació Bancaixa.

Bancaixa compta també des de 1995 amb un Programa de Cooperació Internacional, destinat a ajudar els països en via de desenvolupament per mitjà de la millora de la qualificació professional, acadèmica i social de joves universitaris.

El Programa consisteix en la concessió de 15 beques anuals (Beques Bancaixa–Amèrica Llatina) a estudiants d’últims cursos de carrera o acabats de llicenciar, per a la seua estada a València durant nou mesos Els estudiants realitzen pràctiques laborals en Bancaixa, en aquells departaments afins als estudis realitzats. A més, cursen un màster en la Universitat de València, ampliant així els seus coneixements teòrics.

El pressupost de l’Obra Social de Bancaixa per a 2008, que es proposarà per a l’aprovació de l’Assemblea General, serà de 83 milions d’euros, un 15,3% més en relació al pressupost de l’any anterior. Esta quantitat es distribuirà en tres línies d’acció fonamentals: Joves, Cultura i Desenvolupament Social.