Bancaixa posa en marxa la segona edició del Programa de Formació per a Gestors Socials

Bancaixa, com una iniciativa enquadrada en les activitats de formació i ocupació de l’àrea de Joves de la seua Obra Social, ha posat en marxa el Programa de Formació Bancaixa per a Gestors Socials, dirigit a personal voluntari, contractat o relacionat amb associacions. amb la col·laboració de la Fundació Gestió i Participació Social.

En esta segona edició el programa es realitzarà a València, Sevilla, Madrid, Valladolid, Barcelona, Múrcia, Santander i Càceres, dos ciutats més que l’any passat. D’esta manera Bancaixa tracta de donar resposta a l’àmplia demanda obtinguda en la primera edició, en la qual es van rebre més de 1.000 sol·licituds d’inscripció, un 233% sobre l’oferta de places.

Les persones són el principal actiu de les entitats socials. Així i tot, les associacions no lucratives troben de vegades dificultats per comptar amb personal format, a causa de factors com la situació econòmica, que influeix en dificultats per retindre professionals de vàlua i sostindre plans de formació permanent; dificultats per compaginar la vida laboral i personal amb l’exigència de temps pròpia d’un programa formatiu; o l’escassa oferta formativa de qualitat en determinats llocs.

Bancaixa, seguint els objectius del seu compromís social, és conscient d’estes necessitats i pretén, per mitjà d’este programa formatiu, promoure un major nivell tècnic entre el personal voluntari, contractat o relacionat amb associacions.

Els continguts del curs estan distribuïts en dos mòduls: el juridicofiscal on es tracten els marcs legals i fiscals de les entitats no lucratives, l’organització i gestió administrativa; i el mòdul de recursos i planificació, que abunda en la gestió de recursos i persones i en la planificació i elaboració de projectes. Cada mòdul consta de dues sessions presencials de quatre hores i de 42 hores estimades de formació on line.

Per a més informació sobre les dates d’execució, els continguts o la inscripció www.bancaja.es/ obrasocial