Bancaixa premia sis artistes en la XXXVII edició del Premi Bancaixa de Pintura, Escultura i Art Digital

El jurat de la XXXVII edició del Premi Bancaixa

de Pintura, Escultura i Art Digital ha resolt la seua convocatòria amb la concessió del primer premi en la categoria de pintura a Marc Prat Codina, per l’obra Obertura I. El primer premi en la secció d’escultura ha sigut per a Ascensión González Lorenzo, per la seua obra Vértigo, mentre que Manuel Alcaide Mengual ha aconseguit el màxim guardó en la categoria d’art digital per AEQUUS B 7. El jurat ha concedit, a més, un accèssit en cada categoria als artistes següents: Roberto Coromina, per 359, en la secció de pintura; José Luis Maldonado Díaz en escultura, per l’obra Río-pan; i Juan Zurita Benedicto, en art digital, per l’obra P 1740.

La qualitat de les obres seleccionades ha portat el jurat a concedir cinc mencions honorífiques. En pintura se n’han atorgat dues, que han sigut per a Joan Cabrer Pizà, per Amanecer del hombre, i per a Jacinto de Manuel Herrero, per Éxtasis. En la categoria d’escultura s’ha concedit una menció honorífica a Bibiana Martínez Torrecilla, per Jardín Japonés (Nenúfar II), mentre que Elena Garrigues Miranda ha rebut la menció honorífica en art digital per Constelación 1: Paseo de la Castellana esquina Ayala.

El Premi Bancaixa de Pintura, Escultura i Art Digital té una dotació global de 45.000 euros. Els guanyadors en les categories de pintura i escultura rebran 12.000 euros cada un, mentre que l’import del premi és de 6.000 euros per a cada accèssit. El primer premi en art digital està dotat amb 6.000 euros, mentre que l’accèssit és de 3.000 euros.

A més del suport econòmic als artistes, aquesta convocatòria de l’Obra Social de Bancaixa permet exposar les seues obres a l’IVAM. Integrada pel total de 53 obres seleccionades, l’exposició del XXXVII Premi Bancaixa de Pintura, Escultura i Art Digital s’inaugurarà el pròxim 7 de juliol a la Sala Muralla de l’IVAM.

Les obres seleccionades s’integren, a més, en el catàleg digital que la Fundació Bancaixa edita en ocasió d’aquesta 37 edició. El catàleg es llançarà en CD amb un tiratge limitat, però també es podrà descarregar des de la web de la Fundació Bancaixa.A aquesta convocatòria s’han presentat 742 obres. D’aquestes, més de 454 pertanyen a la categoria de pintura, seguides d’escultura, amb 154 obres, i art digital, amb 134. De les 53 obres seleccionades, 31 corresponen a pintura, 14 a escultura i 8 a art digital. Les obres presentades procedeixen de tot el món, encara que destaquen, per la seua major participació, països com Espanya, Mèxic, Argentina, Perú, Estats Units, Colòmbia, Itàlia o Regne Unit.Durant les últimes cinc edicions, prop de 4.000 artistes s’han presentat al Premi Bancaixa de Pintura, Escultura i Art Digital i s’han lliurat 36 premis amb un import acumulat de 270.000 euros. Des de la seua creació, aquesta convocatòria ha premiat o seleccionat artistes que han desenvolupat una destacada carrera artística com Juan Uslé, Willy Ramos, Francisco Mir, Mateo Charris, Dis Berlin, Paco Sebastián, José Sanleón, o Blanca Muñoz, entre d’altres.

Tota la informació sobre la resolució de la convocatòria i el llistat complet d’obres seleccionades en: www.fundacionbancaja.es