Bancaixa premia tres joves cineastes en la desena edició del seu Premi per a Projectes de Curtmetratges

El jurat de la desena edició del Premi Bancaixa de Projectes per a Curtmetratges ha resolt la seua convocatòria amb la concessió del primer premi, dotat amb 30.000 euros, al projecte Lucas, del logronyés, encara que establert a València, Alejandro Montoya Meliá, que ja va rebre el primer premi en la sisena edició dels premis pel projecte Henry Fonda congelado. En esta ocasió, el cineasta presenta una història juvenil ambientada en la societat actual amb una proposició que canviarà la vida de Lucas, el seu protagonista.

El jurat ha atorgat a més dues mencions honorífiques, dotades amb 6.000 euros cada una, als projectes 19-03, del cineasta alacantí Martín Román Martín i Desayuno con diadema , d’Óscar Bernáncer Martínez, nascut a Palma de Mallorca. Ambdós creadors resideixen i realitzen el seu treball a València. 19-03 presenta una història que s’emmarca en la tradicional festa de Les Falles, mentre Desayuno con diadema trasllada l’espectador als pensaments i reflexions vitals de dos personatges pròxims als cinquanta.

A esta desena edició del premi s’han presentat 124 projectes. Per primera vegada, la convocatòria s’ha obert a tot el món de parla hispana i ha incorporat la presentació de projectes de forma electrònica per mitjà de la web de la Fundació Bancaixa, a fi de facilitar la participació i ampliar-ne la difusió.

El pròxim 17 de juny tindrà lloc la gala de lliurament d’estos premis, en la qual també es projectaran els curtmetratges que van ser guardonats en l’edició anterior. Els assistents podran presenciar l’estrena de Jocelyn, un projecte de Susan Béjar que va aconseguir el primer premi en la IX edició amb una història sobre la capacitat que té l’amor de canviar la percepció de les coses i com l’extrema soledat pot arrossegar-nos a veure miratges. També es projectaran els curtmetratges els projectes dels quals van aconseguir les mencions honorífiques en 2009: Yanindara, de Lluís Quílez i Pau Obiol, Ángeles sin cielo, de Víctor Cuadrado, La rubia de Pinos Puente, de Vicente Villanueva i El abrgoc rojo, d’Avelina Prat.

Els Premis Bancaixa de Projectes per a Curtmetratges van nàixer l’any 2000 amb l’objectiu de donar suport als joves que decideixen desenvolupar la seua carrera en el món del cine, que tenen bones idees per als seus primers passos en la indústria audiovisual, però que necessiten suport econòmic per a realitzar la producció. Al llarg de les seues deu edicions, són ja més de 1.000 els projectes que han optat a estos premis.