Bancaixa presenta a Albacete l’exposició del XXXV Premi de Pintura, Escultura i Art Digital

Bancaixa presenta, al Centre Cultural L’Assumpció, l’exposició del XXXV Premi de Pintura, Escultura i Art Digital, la qual podrà veure’s fins al pròxim 28 de novembre.

La mostra inclou les obres guanyadores en les tres categories d’esta edició i altres 35 peces seleccionades entre les millors pel jurat del certamen.

En la secció de pintura l’obra guardonada ha sigut Basura al mar, de Volkan; en l’apartat d’escultura, la guanyadora ha sigut Aljoscha amb Object 26: p-stations. I finalment, el primer premi en art digital ha sigut atorgat a l’obra The silent enigma 02, de l’artista Francisco Reina.

En la present edició, el jurat ha entregat un segon premi en les tres categories, que han recaigut en les obres següents: “Paisajes desheredados”, de l’autora Abigail Aguirre (Pintura), “Aquella noche hacía mucho calor”, de les autores Ana Oliva Higueras i Tiziana Chiara, Tiz-y-Ana, (Escultura), i Chemin de Fer, de Pau García (Art digital).

Atesa la qualitat dels treballs presentats, el jurat ha acordat concedir, a més, quatre mencions honorífiques, dues en la secció de pintura per a Renato Costa per la seua obra Armonía en rosa y azul, i per a Jesús Ángel Bordetas per Cromos-d; una altra menció per a Patricia Gómez Villaescusa i Mª Jesús González Fernández per “Fachada Plegada” en la secció d’escultura, i Isabel Tallos amb l’obra “Reverberación” en el premi d’art digital.

Després de l’exposició a l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM), on podrà veure’s fins al pròxim 7 de setembre, la mostra tindrà una itinerància per vàries ciutats espanyoles.

XXXV PREMI Bancaixa de Pintura, Escultura i Art Digital.

En esta edició han participat 506 artistes de tot Espanya i de l’estranger. La major participació ha vingut de la Comunitat Valenciana amb 294 obres, seguida de Catalunya amb 48, Comunitat de Madrid 47 i Andalusia amb 27 obres. El 62,25% de participants han sigut homes i la resta, 37,75%, han sigut dones.

Hi destaca la participació d’autors estrangers, el que indica que el premi de Pintura, Escultura i Art Digital de Bancaixa s’ha convertit en els seus 35 anys de vida en un premi de categoria internacional. En total s’han rebut 15 obres de països com Alemanya, Colòmbia o Itàlia.

El Premi de Pintura és el que major participació ha tingut amb un total de 292 obres; en Escultura s’han rebut 139 obres i en Art Digital han participat 75 obres en total.

A més de la dotació econòmica dels premis, el concurs gaudeix de gran prestigi ja que les obres seleccionades són exposades a l’IVAM i posteriorment, en diversos centres d’art d’altres ciutats espanyoles. Així mateix s’edita un catàleg amb els treballs seleccionats amb el propòsit de difondre l’obra dels joves artistes que hagen participat en la convocatòria de Bancaixa.