Bancaixa presenta a Dénia l’exposició “Picasso: El contemplador Actiu. Estampes 1966- 1968”

Bancaixa presenta en el Centre d’Art l’Estació, de Dénia, la seua última adquisició d’obra gràfica de Picasso “El contemplador actiu. Estampes 1966- 1968”, la setena sèrie de gravats de l’artista malagueny que va incorporar a la seua col·lecció al setembre de 2005.

Es tracta de 60 estampes realitzades per Pablo Picasso entre el 27 d’agost de 1966 i el 15 de gener de 1968 i que tracten diversos temes com el teatre, l’erotisme indiscret, les penalitats de la vellesa, el circ o l’amistat.

Són obres impregnades d’un soterrada tristesa i nostàlgia de l’artista que només se sent observador, no com un ‘voyeur‘ passiu sinó com un contemplador actiu. Picasso mostra una melancolia més plena d’humor que d’amargor.

En onze anys d’història, la Fundació Bancaixa ha centrat el seu esforç en l’atenció i divulgació de la cultura, la integració social i els jóvens. Un exemple d’açò és que Bancaixa és l’entitat privada del món que posseeix la major col·lecció d’obra gràfica de l’autor.

Els seus fons artístics compten amb set col·leccions completes: la Suite Vollard, la Suite 347, la Suite 156, la Caixa de remordiments, Fumadors, Retrats de Família i la Suite 60, que presentem hui en l’exposició “Picasso: el contemplador actiu”.

A més, Bancaixa disposa de 6 linogravats i més de 60 llibres il·lustrats per l’artista malagueny.

L’obra gràfica de Picasso constitueix un capítol destacat de les activitats artístiques de Bancaixa l’objectiu principal del qual és que siguen visitats i coneguts pel nombre més gran de persones.

L’exposició que hui s’inaugura en el Centre d’Art l’Estació, de Dénia, estarà oberta al públic del 7 de juliol al 27 d’agost.