Bancaixa presenta a Múrcia “Retaule de Nadal 2008”

El concert nadalenc de Bancaixa, Retaule de Nadal, arriba per primera vegada a la ciutat de Múrcia i ho fa de la mà de la prestigiosa Coral Discantus, dirigida i fundada per Ángel Luis Carrillo .

El concert tindrà lloc a les 20.30 hores de demà al Monestir de les monges dominiques de Santa Anna (Església de las Anas). El repertori de l’audició comparteix l’esperit nadalenc propi d’aquestes dates. El recital està compost per dèsset peces organitzades en dues parts. En la primera part es podran escoltar una sèrie de nadales típiques de la tradició nadalenca espanyola, on destaquen obres populars murcianes com Hacia Belén camina o Villancico Murciano . La segona part està composta per peces nadalenques de diferents racons del món com ara Colòmbia, Perú, l’Argentina, Veneçuela o els tradicionals himnes nadalencs: Blanca Navidad, Jingle Bells o Adeste fideles.

Bancaixa organitza Retaule de Nadal des de 1972. Aquests concerts han adquirit un gran arrelament i s’han convertit en una iniciativa capdavantera de l’Obra Social de l’Entitat. El 2002 es va programar per primera vegada fora de la Comunitat Valenciana i, progressivament, l’activitat s’ha anat estenent fins a cobrir pràcticament tot el territori nacional. L’any 2008 ciutats com Saragossa, Oviedo, Lleida, Palma, Barcelona o Madrid albergaran el tradicional concert de Nadal de Bancaixa.

Coral Discantus , director Ángel Luis Carrillo

La Coral Discantus sorgeix el 1995, proposada pel seu fundador i director titular, el Sr. Ángel Luis Carrillo Gimeno. Composta per seixanta membres, aproximadament, en la seua “Secció Oficial”, aquesta coral manté a més un Cor de Cambra d’alt nivell, una magnífica “Secció Juvenil” i una “Secció d’Aspirants”, on joves i no tan joves es preparen a fons abans d’accedir a la Coral Discantus Oficial.

En catorze anys d’un treball intens s’ha consolidat com una gran entitat musical de primer nivell a la nostra regió i fora d’aquesta, i han fet una vida coral infatigable amb una mitjana de cent concerts anuals per tota la geografia espanyola. Han visitat Portugal, Polònia, l’Argentina, Alemanya i la Xina, han obtingut premis en certàmens nacionals i internacionals i han actuat diverses vegades en Televisión Española, TVE Internacional i en Radio Nacional de España-Radio Clásica. En la seua incipient discografia té set treballs editats: Stabat mater de F. J. Haydn, Romancero Gitano de M. Castelnuovo-Tedesco, Cantos de nuestra Tierra (música murciana en polifonia coral), N uestra Navidad (nadales espanyoles i iberoamericanes), Misa Jubilar de F. Cantó, Pasión según S. Marcos de J. S. Bach i un CD didàctic amb exemples corals per a l’editorial nord-americana McGraw Hill. En el seu repertori simfònic, aquesta coral ha sigut dirigida per grans directors com José Miguel Rodilla, Pablo Heras (Secció Juvenil) i Rainer Steubing-Negenborn, exdirector del Cor Nacional de Espanya, en el muntatge de grans obres de Bach, Haendel, Mozart, Haydn, Vivaldi, Fauré, Purcell i molts més, però és característica d’aquesta coral, la Coral Discantus de Múrcia, la seua gran versatilitat de repertori i així trobem que tenen muntatges escènics com el Romancero Gitano de García Lorca, l’oratori argentí Navidad Nuestra amb el grup argentí Huella Pampeana, un reeixit concert de gospel americà amb Jimmy Williams i The Jazz Factory, un espectacle de música cubana Son Cubanísimo amb el grup cubà Chocolate Latino i diverses representacions de sarsuela i òpera amb la companyia lírica Julián Santos. La figura de l’alcalde de Múrcia, el Sr. Miguel Angel Cámara Botía, és el seu primer president honorífic. Aquesta Coral fa des de 2001 una sèrie d’esdeveniments socials de manera paral·lela a la seua activitat estrictament coral, com ara Concentracions de Tècnica Vocal i Muntatge de Repertori amb professionals famosos, Classes Particulars de Solfeig i Instrument a membres d’aquesta entitat, Activitats ludicoculturals per a socis d’aquesta Coral i una publicació cultural: Tribuna Discantus , on es comprenen els esdeveniments i inquietuds culturals d’aquesta Coral com a Associació Cultural i del món de la cultura murciana en general.

El concert és d’entrada gratuïta, encara que està limitat a la capacitat de l’església. Els periodistes que ho vulguen estan convidats a assistir-hi.