Bancaixa presenta a Segorbe “L’univers de Peris Aragó”

L’univers de Peris Aragó” és una col·lecció d’obres del gran pintor, dibuixant i cartellista valencià Josep Peris Aragó (Alboraia, 1907) reunides a Segorbe amb el propòsit d’homenatjar el centenari del seu naixement.

L’exposició està composta per una selecció de les pintures més representatives de Peris Aragó pertanyents a distintes col·leccions particulars, i que han sigut cedides per a mostrar-se de manera conjunta en esta ocasió. Per mitjà del recorregut de la mostra, paisatges i retrats, evoquen el seu personal estil i manera de percebre la vida i el ser humà, destacant sempre el seu domini del cromatisme.

“L’univers de Peris Aragó” romandrà a la Casa Garcerán, de Segorbe, des de hui i fins al 19 d’agost.

La preocupació per la cultura, ha portat Bancaixa a adquirir molt diverses obres, entre les quals destaca, per la seua quantitat, l’obra gràfica picassiana. Bancaixa disposa de 7 obres completes de l’autor malagueny: la Suite Vollard, la Suite 347, “la Suite156, La Caixa de Remordiments, Retrat de família, Els Fumadors i l’última adquisició la Suite 60. A més, posseeix 6 linogravats i més de 80 llibres il·lustrats pel genial artista. L’adquisició de tota esta obra de Picasso ha convertit Bancaixa en la propietària de la major col·lecció privada d’obra gràfica del pintor malagueny.

L’Obra Social de Bancaixa, en la qual s’emmarca esta exposició, incrementa any rere any el seu pressupost, aconseguint els 74,7 milions d’euros en el present exercici. Açò suposa un increment major al 24% respecte a l’any passat i la converteix en la tercera caixa d’estalvis espanyola en fons destinats a Obra Social.

A més, Bancaixa es distingeix com l’entitat amb major augment percentual en fons destinats a Obra Social, realitzant així una labor cada vegada més important a favor de la societat.