Bancaixa presenta a Sevilla l’exposició “Dotze artistes al Museu del Prado. Col•lecció Bancaixa”

Bancaixa presenta a Sevilla l’exposició Dotze artistes al Museu del Prado. Col·lecció Bancaixa. L’Hospital de la Hermandad de la Santa Caridad acull des del 7 d’octubre i fins al 20 de desembre aquesta mostra, que ofereix al públic les obres fetes per creadores destacades del panorama artístic espanyol amb algunes de les peces més emblemàtiques del Museu del Prado com a font d’inspiració.

L’exposició està integrada per 24 obres, pertanyents a la Col·lecció Bancaixa, signades per dotze grans noms de l’art espanyol contemporani: Isabel Baquedano, Carmen Calvo, Naia del Castillo, Cristina García Rodero, Cristina Iglesias, Carmen Laffón, Ouka Leele, Eva Lootz, Blanca Muñoz, Isabel Quintanilla, Soledad Sevilla i Susana Solano. Les seues obres posen a l’abast del visitant una interpretació personal i actual de les obres fetes per pintors clau en la història de l’art com Goya, Fra Angelico, el Bosch, Rafael, Velázquez, Murillo, Rubens o Zurbarán.

Organitzada per Bancaixa amb la col·laboració de l’Hermandad de la Santa Caridad, aquesta exposició té com a antecedent previ la sèrie El Museu del Prado vist per 12 artistes contemporanis, també integrada en la Col·lecció Bancaixa. En aquest cas, les interpretacions de la pinacoteca nacional són obra d’Eduardo Chillida, Andreu Alfaro, Eduardo Arroyo, Miquel Barceló, Ramón Gaya, Luis Gordillo, Guillermo Pérez Villalta, Albert Ràfols i Casamada, Manuel Rivera, Gerardo Rueda, Antonio Saura i Gustavo Torner.

La col·lecció d’obres integrades en Dotze artistes al Museu del Prado. Col·lecció Bancaixa, va ser creada sota la direcció de Francisco Calvo Serraller i adquirida per la Fundació Bancaixa a la Fundació Amigos del Museo del Prado. L’exposició està comissariada per Martín Carrasco.