Bancaixa presenta el tradicional Concert de Nadal d’Albacete

El concert nadalenc de Bancaixa se celebra, un any més, a Albacete i ho fa de la mà de la Joven Orquesta Sinfónica Ateneo Musical de Cullera.

El concert tindrà lloc a les 12:00 hores de demà diumenge al Teatro Circo de la ciutat. La recaptació obtinguda amb la venda d’entrades serà destinada a l’associació local Asprona que lluita per millorar la qualitat de vida de les persones amb retard mental i de les seues famílies.

El repertori de l’audició comparteix l’esperit nadalenc propi d’estes dates. El recital està estructurat en dues parts. En la primera, l’orquestra valenciana, dirigida per Pascual Martínez, interpretarà La viuda alegre, Concert per a trompeta, de Hummel –el trompetista Jesús Munuera hi realitzarà un solo–, Vals i Annen-Polka. En la segona part la Joven Orquesta Sinfónica Ateneo Musical de Cullera interpretarà dues obres de Shostakovich: Overtura festiva i The Gadfly, i Orfeu als inferns.

Bancaixa participa en la promoció de la música mitjançant concerts en tot el territori espanyol. A més de la realització de prop de 30 concerts de Nadal en distints punts de la geografia espanyola, Bancaixa col·labora estretament amb molt conegudes institucions musicals emblemàtiques de la cultura a Espanya. En este sentit, Bancaixa manté un programa de mecenatge amb el Gran Teatre del Liceu i patrocina els concerts de tota la temporada. Igualment Bancaixa manté una intensa col·laboració amb el Teatro Lírico de Madrid des de 2004 i sufraga la temporada musical 2008 del Palau de la Música de València. Bancaixa també patrocina la temporada musical de l’ Auditorio Nacional de Música de Madrid, i enguany col·labora de manera especial amb el Palau de la Música Catalana que celebra este any el seu centenari. El 2008 Bancaixa ha destinat més de 3 milions d’euros a la difusió de la música en tot el territori espanyol, el que implica un augment respecte a la quantitat dedicada a això l’any anterior. Per a Bancaixa apostar per la música és apostar per la cultura, una de les banderes de la seua Obra Social.