Bancaixa presenta en el Centre Cultural Comte Duc de Madrid l’exposiciópn “Picasso i els llibres”

Picasso i els llibres és l’exposició de Picasso que Bancaixa presenta en el Centre Cultual Comte Duc de Madrid, dedicada a analitzar l’obra gràfica de Picasso de qui posseeix la major col·lecció d’obra gràfica que existeix en el món aconseguida per una institució privada.

La mostra està formada per vint-i-quatre llibres pertanyents a la Col·lecció Bancaixa, que permeten conéixer els aspectes més importants de la faceta menys coneguda de l’autor. En Picasso i els llibres es descobreixen les il·lustracions realitzades per l’autor en llibres de diversos escriptors històrics en les publicacions dels quals va col·laborar.

Les exposicions monogràfiques de Picasso les va iniciar Bancaixa, a principi de 2003, en la Sala Picasso de València, per a donar a conéixer aspectes concrets de l’obra gràfica de l’artista i oferir als ciutadans la col·lecció que Bancaixa té d’ell.

L’obra il·lustrada de Picasso és poc coneguda pel públic en general ja que són edicions molt especials, a vegades per a un públic molt restringit i selecte, però que arrepleguen una gran varietat de gravats realitzats amb diferents tècniques.

La preocupació per la cultura, ha portat Bancaixa a l’adquisició de molt diverses sèries de Picasso, entre les quals figuren la Suite Vollard, la Suite 156 o la Suite 347, i es converteix així en la propietària de la col·lecció privada d’obra gràfica més gran del pintor malagueny. Igualment, el seu patrimoni artístic reuneix més de 5.000 obres.

L’Entitat destinarà en 2007 74,2 milions d’euros a la seua Obra Social, a través de les àrees de Jóvens, Cultura i Desenvolupament Social.

Premsa Fundació Bancaixa