Bancaixa presenta en la terminal 2 de l’aeroport de Madrid una exposició sobre l’emigració espanyola del segle XX

Bancaixa presenta en la Terminal 2 de l’Aeroport de Madrid l’exposició “Lluny de Casa”, una mostra dedicada a l’emigració espanyola del segle XX.

Està composta per documents fotogràfics i de caràcter administratiu que il·lustren les històries de la vida d’alguns dels emigrants espanyols a Alemanya, França i Argentina, en els anys 60 i 70.

Amb esta mostra, es pretén reconèixer la vinculació existent entre el passat d’alguns espanyols i el present dels nous ciutadans que viuen al nostre país. En este sentit, les peces il·lustren les experiències de persones que van emigrar a països com Argentina, França i Alemanya. Per a això, s’ha dividit l’exposició en tres seccions, dedicades als diferents països: “L’esperança americana” (Argentina), “Un pas doble” (Alemanya), i “L’èxode cap a França”.

Les obres estaran exposades des del 15 de desembre fins al pròxim 28 de gener de 2007, a la nova sala permanent d’exposicions del campus de la Universitat de Castella la Manxa i que ha sigut finançada per Bancaixa.

Suport a la interculturalitat

Bancaixa, conscient del fenomen migratori, entén que es produeix un espai nou per a la col·laboració entre els pobles i una gran oportunitat d’establir la tolerància com a relació entre les cultures. Així, doncs, l’entitat, per mitjà de la seua Obra Social ofereix el seu suport a la interculturalitat mitjançant una línia d’actuació concretada en un Pla de Suport per a una Societat Intercultural, que alberga una sèrie de mesures de suport a les organitzacions que treballen en codesenvolupament i cooperació internacional.

Des de finals de 2002, este enfocament forma part de les línies de negoci de Bancaixa, amb el programa denominat “Nous Ciutadans”. Esta denominació intenta reflectir la voluntat integradora i mai discriminadora que aplica Bancaixa a este col·lectiu, amb l’objectiu que estos nous ciutadans s’integren en l’entitat com qualsevol altre usuari financer. Per això, Bancaixa no ha obert oficines especialitzades per a immigrants, sinó que posa a disposició d’estos les ja existents.