Bancaixa presenta l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya en el Museo de Bellas Artes de Bilbao

El President de Bancaixa, José Luis Olivas; la Presidenta de la Fundación Museo de Bellas Artes de Bilbao, Miren Azkarate i el director de la Hispanic Society of America, Mitchell Coding han presentat este matí l’exposició Sorolla. Visió d’Espanya, que es podrà visitar al Museo de Bellas Artes de Bilbao fins al pròxim 18 de gener de 2009.

Amb motiu de la remodelació del Centre Cultural Bancaixa de València, l’Entitat va voler celebrar-ne la reobertura amb una exposició de gran rellevància cultural, aconseguint exposar per primera vegada a Espanya els 14 llenços que conformen la col·lecció Visió d’Espanya de Joaquim Sorolla, que va pintar per encàrrec de la Hispanic Society de Nova York.

Des de la seua arribada a Espanya l’èxit ha sigut rotund, ja que ha estat visitada per més de 746.300 persones en la seua itinerància per València, Sevilla i Màlaga. Sorolla. Visió d’Espanya s’ha convertit en l’exposició més visitada d’Espanya des de 1990.

Després del seu pas per València, a la inauguració de la qual van assistir els Prínceps d’Astúries, i la seua exposició a Sevilla, Màlaga i Bilbao la mostra passarà per Barcelona i Madrid (on serà mostrada junt amb altres 12 obres del mateix pintor recentment cedides per la Hispanic Society), per tornar novament a finals de 2009 a València abans de viatjar a Nova York.