Bancaixa presenta per primera vegada a Espanya l’exposició “Tres Imperis de l’Islam”

Bancaixa presenta la mostra Tres Imperis de l’Islam. Istanbul, Isfahan, Delhi. Obres mestres de la col·lecció del Louvre, la major exposició de caràcter internacional que el Louvre ha presentat mai a Espanya i que podrà visitar-se al Centre Cultural Bancaixa de València fins al pròxim 28 de setembre.

Esta és una oportunitat única per a contemplar les peces islàmiques que inclouen l’exposició, ja que moltes d’estes han eixit per primera vegada del Museu del Louvre des que hi van arribar i altres encara no han estat exposades en les seues sales, perquè es tracta d’obres de recent adquisició.

Després del seu pas per València, l’exposició tornarà al Louvre per a la inauguració en 2009 del nou espai que el museu parisenc dedicarà a l’art islàmic. Abans ha sigut també exposada al Museu Sakip Sabanci d’Istanbul.

La mostra està comissariada per Sophie Makariou, conservadora cap del Departament d’Arts de l’Islam del Louvre, i Charlotte Maury, col·laboradora científica del dit departament.