Bancaixa prorroga tres setmanes l’exposició de Sorolla

L’obra de Sorolla romandrà 18 dies més a l’accés del públic després de la decisió de Bancaixa de prorrogar l’exposició que des de l’1 d’octubre roman oberta al seu centre cultural a València. L’acord entre Bancaixa i la Hispanic Society of America ha permés ampliar fins al 28 de gener el calendari d’obertura de la mostra, integrada per 48 obres propietat de dues institucions. L’èxit de públic i la singularitat del contingut de l’exposició, amb obres que després del tancament de la mostra tornaran a la seu de la Hispanic a Nova York, han portat a prendre aquesta decisió.

L’exposició Visió

d’Espanya. Sorolla en les col·leccions dela Hispanic Society of America i de Bancaixa ha superat fins a la data els 282.000 visitants. El dia de més afluència va ser el passat 7 de desembre amb 5.507 visitants, xifra que marca un rècord des que Bancaixa iniciara el recorregut expositiu de l’obra de Sorolla per Espanya amb l’exposició inaugurada al novembre de2007 a València.

Comissariada pel catedràtic en Història de l’Art, Felipe Garín, el contingut de la mostra descansa sobre els fons de la Hispanic, que aporta 34 llenços, i de la Col·lecció Bancaixa amb 14 quadres. Aquestes obres de Sorolla ocupen les dues sales d’exposicions del Centre Cultural Bancaixa i sumen un total de 3.550 metres quadrats d’exposició. El recorregut per aquestes sales posa a disposició del públic obres fetes per l’artista valencià durant el període de 36 anys que transcorre entre 1883, any del qual daten obres de la seua etapa més primerenca com Retrat

d’una dama o Monja en oració, les dues dels fons de Bancaixa, i l’any 1919, quan Sorolla va pintar Ayamonte. La tornada de la pesca, propietat de la Hispanic i obra que tanca l’excepcional sèrie de Visió d’Espanya.

L’horari general d’obertura al públic és de dilluns a divendres i diumenges de 9.00 a 22.00 hores amb l’últim accés a l’exposició a les 21.00 hores. Els dissabtes i les vespres de festius l’horari és de 9.00 a 1.00 del matí amb l’última visita a les 00.00. Els horaris especials de Nadal es poden consultar en el web de la Fundació Bancaixa (

www.fundacionbancaja.es ). L’entrada a l’exposició és gratuïta. A banda de l’accés directe en estricte ordre d’arribada, hi ha la possibilitat d’accedir a la mostra mitjançant la reserva a través d’Internet en el web de la Fundació Bancaixa. El telèfon d’atenció telefònica és el 902 33 66 44.