Bancaixa reinterpreta Las Meninas de Velázquez junt amb els més menuts

Amb l’objectiu de difondre l’art i potenciar la creativitat entre els més menuts, Bancaixa exerceix activitats didàctiques vinculades a les exposicions que organitza. Per esta raó i, amb motiu de l’exposició “Dotze Artistes al Museu del Prado”, exposada en el Centre Cultural Bancaixa d’Alacant fins al pròxim 8 de juny, l’Entitat ha posat en marxa un taller que permet que el públic reinterprete una obra d’art clàssica.

L’exposició “Dotze Artistes al Museu del Prado” fa un recorregut per algunes de les obres més cèlebres del Museu del Prado des de la perspectiva de dotze artistes contemporànies. Així, l’objectiu de l’activitat és que els participants es posen en la pell d’un d’eixes dotze artistes i mostren la seua perspectiva de Las Meninas de Velázquez.

Esta obra és presa com a referent original per a dur a terme el posterior treball de reinterpretació. Els participants parteixen del fragment inferior de l’obra de Velázquez i juguen amb el dibuix de diferents grafismes, textures o elements figuratius i amb diferents plans. A més, treballen el concepte d’opacitat enfront del de transparència i la composició creativa per mitjà de l’ apegat d’ulls menuts de plàstic. Tot a fi d’aportar una nova visió de l’obra d’art.

El taller es complementa amb el disseny de materials didàctics: un quadern d’activitats destinat als xiquets més menuts i una unitat didàctica per a joves i adults. El material planteja una sèrie d’activitats adaptades a les diferents edats dels participants sobre l’exposició.

Les visites i tallers didàctics estan també dirigits a estudiants de cicles superiors, a centres d’educació per a adults i a altres associacions. Es realitzen durant tota la setmana de 10:00 a 14:00 hores i de 17:00 a 19:00 hores els dimarts i dijous. Els caps de setmana i festius només es poden fer visites guiades, concretament, els dissabtes de 18:00 a 20:00 hores i els diumenges i festius de 12:00 a 14:00 hores. Les reserves es poden fer de dilluns a dijous de 9:00 a 14:00 hores i de 16:00 a 19:00 hores i els divendres de 9:00 a 14:00 hores, telefonant al 96 381 39 93.

El pressupost de l’Obra Social de Bancaixa per a 2008 aconsegueix els 83 milions d’euros, la xifra més alta destinada en la història per l’entitat financera, i suposa un 15,3% més en relació al pressupost de l’any anterior. Esta quantitat es distribuirà en tres línies d’acció fonamentals: Joves, Cultura i Desenvolupament Social.