Bancaixa rep en l’exposició “Sorolla. Visió d’Espanya” a Bilbao el visitant 125.000

L’ exposició Sorolla. Visió d’Espanya, col·lecció de la Hispanic Society of America, organitzada i patrocinada per Bancaixa, ha rebut en els dos mesos d’exhibició al Museu de Belles Arts de Bilbao més de 125.000 visitants. Gràcies a aquesta afluència tan important de públic a l’exposició, el Museu de Belles Arts de Bilbao va batre el rècord de visitants en un sol dia dimecres passat, ja que va sobrepassar els 5.000 assistents.

I ahir, Bancaixa va voler obsequiar el visitant 125.000 de l’exposició de Sorolla. Es tracta de Carlos Alejo González Pérez, informàtic de 34 anys i veí de Sestao, que va anar expressament a veure l’exposició perquè és un amant de l’art. Carlos Alejo va rebre, de mans de Miguel Capdevila, director d’Empreses de Bancaixa per a la zona Nord, un record pel seu pas tan assenyalat per l’exposició.

Exposició temporal més visitada al Museu de Belles Arts

Sorolla. Visió d’Espanya és ja una de les exposicions temporals més visitades de la història del Museu de Belles Arts de Bilbao i ha contribuït a més, al fet que aquest any, en què el Museu ha celebrat el seu centenari, s’hagen superat amb escreix els 223.000 visitants, xifra rècord de l’última dècada.

Aquest èxit ve precedit per l’extraordinari acolliment que la mostra ha tingut a ciutats com València, Sevilla i Màlaga, on ha rebut més de 800.000 visitants. Després de la seua permanència a Bilbao, Bancaixa portarà l’exposició a Barcelona, Madrid i València de nou.

La mostra de Sorolla es pot veure fins a l’1 de febrer en horari de dimarts a diumenge de 10.00 a 20.00 hores ininterrompudament. Els dilluns el museu roman tancat i els dimecres l’entrada és gratuïta.

L’exposició Sorolla. Visió d’Espanya, col·lecció de la Hispanic Society of America reuneix els catorze panells -mesuren 3,5 metres d’alt i el cicle comprén 60 metres de llarg en total- que Sorolla va pintar per a la Hispanic Society de Nova York i que, per primera vegada i d’una manera excepcional, Bancaixa ha portat a Espanya per a l’exhibició itinerant d’aquesta durant dos anys.