Bancaixa reuneix experts de tot el món per analitzar les possibilitats que ofereixen les iniciatives empresarials emprenedores

Bancaixa ha reunit ponents internacionals experts en les pràctiques empresarials emprenedores en el Cicle de Conferències Bancaixa Joves Emprenedors 2008, que ha sigut inaugurat este matí pel Director General de l’Instituto de la Mediana y Pequeña Industria Valenciana –IMPIVA-.

El cicle forma part del Programa de Joves Emprenedors de l’Entitat i tindrà lloc els dies 21 al 24 de juliol a l’Universitat de València, la Politècnica de València i el Centre Cultural Bancaixa. Està dirigit a estudiants universitaris i públic general interessats en les possibilitats i principals aspectes estratègics relacionats amb les iniciatives emprenedores en l’àmbit empresarial.

En este sentit, està prevista la participació en les diverses conferències i col·loquis programats d’experts com Stephen Donohoe, de la Universitat de Middedlesex (Regne Unit)), Peter Wyer, de la Universitat de Derby (Regne Unit), Juan Luis Blasco, de la Universitat de València, David Urbano, de l’Autònoma de Barcelona, Kim Foster, editora de les revistes Management i Estrategia (Regne Unit i EUA), David D, Audretsch, del Max Planck Institute of Economics (Alemanya), Slawomir J. Magala, de la Universitat de Rotterdam (Holanda), Kun-Huang Huarg, de la Universitat de Feng Chia (Taiwan) o Francisco Pérez, Director d’Investigació de l’IVIE i Catedràtic de la Universitat de València.

En les distintes conferències programades es tractaren, entre altres temes relacionats amb les iniciatives emprenedores, la direcció estratègica, la internacionalització, els recursos humans, el paper de la dona emprenedora o la publicació d’articles en revistes d’investigació.

Bancaixa inclou entre els seus principals objectius, tant de la seua àrea de negoci com de l’Obra Social, el foment de l’esperit empresarial i la creació de l’ ocupació o el suport als emprenedors des de la formació fins a la posada en marxa dels seus negocis.

En este sentit, en 2008 dedicarà més de 3 milions d’euros a iniciatives emprenedores, entre les quals destaquen el Premi Bancaixa Joves Emprenedors, el de major dotació econòmica d’un premi d’estes característiques a Espanya; la Solució Financera Joves Emprenedors, que permet accedir als joves a les mateixes eines financeres com un empresari ja establert, presentant el seu projecte innovador com a única garantia; un programa de formació amb cursos presencials i online; i una àmplia xarxa de Càtedres en col·laboració amb universitats de tot Espanya, que inclou entre altres iniciatives el programa de beques “Work and travel USA”, el qual permet als joves universitaris realitzar pràctiques laborals en empreses nord-americanes, o el Concurs de Simulació Empresarial.