Bancaixa subscriu un conveni de col•laboració amb el Museu del Prado per al patrocini de la gran antològica dedicada a Sorolla que tindrà lloc al Museu l’estiu que ve

El ministre de Cultura, César Antonio Molina, ha presidit hui l’acte de signatura del conveni de col·laboració entre Bancaixa i el Museu del Prado, que permetrà presentar a les sales del Prado més d’un centenar de pintures de Sorolla en un ambiciós recorregut sobre el millor de la producció de l’artista, que inclourà també els catorze panells de la seua Visió d’Espanya , pintats per a la Hispanic Society of America i portats a Espanya per Bancaixa l’any 2007.

Durant la formalització de l’acord, en què han intervingut el president de Bancaixa, José Luis Olivas, el president del Reial Patronat del Museu del Prado, Plácido Arango, i el director del Museu, Miguel Zugaza, juntament amb el ministre de Cultura, tots els participants han destacat la importància d’aquesta mostra antològica excepcional que el Prado dedicarà aquest estiu al gran mestre valencià gràcies a la col·laboració de Bancaixa , com a complement i extensió del seu suport a l’exposició del mateix artista Sorolla. Visió d’Espanya, celebrada amb un gran èxit de públic en diferents ciutats espanyoles, ha volgut sumar-se també a aquest gran projecte del Prado.

Posteriorment, José Luis Díez, cap de Conservació de Pintura del segle XIX del Museu i comissari de l’exposició juntament amb Javier Barón, cap del Departament de Pintura del XIX, han aprofundit en els continguts i les característiques de la mostra, la més ambiciosa i completa que es dedica a l’artista des de l’any 1963.

Joaquim Sorolla (1863-1923)

Durant les últimes dècades, la figura de Sorolla ha sigut objecte d’atenció a través de nombroses exposicions i iniciatives de la naturalesa i l’interés més diversos, però des de la mostra monogràfica de caràcter antològic dedicada a l’artista que es va celebrar el 1963 a les sales del Casón del Buen Retiro, no se n’havia fet cap d’aquestes característiques. El temps transcorregut des d’aleshores i la dimensió indiscutible de Sorolla com a artista propicien que el Prado dirigisca la seua atenció cap a aquest mestre amb la mateixa ambició i envergadura que està dedicant des de fa anys als pintors més destacats que integren les seues col·leccions.

El Museu del Prado oferirà al públic l’oportunitat extraordinària de contemplar agrupades més d’un centenar de pintures de Sorolla des de final de maig fins al començament de setembre de l’any 2009. En l’exposició s’exhibirà una selecció de noranta teles que suposen el recorregut més ambiciós traçat fins ara sobre el millor de la producció de l’artista i que inclourà totes les obres mestres de Sorolla i aquelles que més fama li van donar, procedents de museus i col·leccions d’arreu del món. Per això, aquesta mostra tindrà un caràcter rigorosament excepcional i irrepetible. A aquesta selecció s’incorporarà l’enlluernador conjunt de catorze panells monumentals de la Visió d’Espanya, pintats per Sorolla per a la Hispanic Society of America de Nova York, des d’on han viatjat per primera vegada en la seua història, gràcies a l’acord de Bancaixa amb la Hispanic per exhibir-se a Espanya i que constitueixen el projecte decoratiu més fastuós de la fecundíssima carrera d’aquest mestre, a més del vertader epíleg i síntesi de tota la seua producció.

Després de la inauguració dels nous espais de l’ampliació de l’edifici de Los Jerónimos amb l’exposició El Segle XIX al Prado i la pròxima incorporació d’aquests fons a les col·leccions permanents de l’edifici Villanueva, el Museu del Prado aposta decididament per impulsar el coneixement i la difusió de l’art del segle XIX a través de projectes d’investigació i exposicions que contribuïsquen a la revisió i la posada en valor dels grans mestres i moviments artístics que protagonitzaren aquest període de la història de l’art espanyol, en què es basa bona part de la realitat contemporània.

El Museu del Prado inicia aquesta nova línia d’actuació a través d’aquesta gran exposició antològica dedicada al gran mestre valencià “Joaquim Sorolla (1863-1923)” , sens dubte, el pintor espanyol de més projecció internacional del seu temps i una de les figures absolutament capitals de tota la història de l’art del nostre país.