Bancaja i la Universitat Miguel Hernández d’Elx promouen la reflexió sobre el periodisme esportiu

Bancaixa i la Universitat Miguel Hernández d’Elx han presentat este matí les Jornades de Periodisme i Esport Olímpic, Mirant Pequín 2008, les quals tindran lloc els dies 16 i 17 d’abril a la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, organitzades per l’àrea de Periodisme de la Facultat de Ciències Socials i Jurídiques, i coordinades pel professor José Luis González.

Estes Jornades permetran ajudar els participants a aprofundir en el periodisme esportiu, per mitjà de l’ampli programa d’activitats que comptarà amb la participació de grans tècnics i esportistes nacionals i internacionals, i també locals, com Mico Margets, capità de l’equip femení nacional de tenis, Daniel Plaza, el periodista Sergio Sauca, els seleccionadors nacionals de futbol Iñaki Sáez i Ginés Meléndez que estaran acompanyats per l’exfutbolista i ara Director d’Esports de la Generalitat Valenciana, Fernando Gómez Colomer. A més, Javier Tola, director d’Esports de TVE, explicarà el complex procés organitzatiu dels Jocs Olímpics en TVE, i Pepu Hernández, el seleccionador nacional de basquetbol, abordarà el repte olímpic per a la generació d’or del basquetbol espanyol.

Coincidint amb la inauguració de les Jornades que tindrà lloc dimecres que ve, 16 d’abril, s’obrirà una exposició fotogràfica sobre els Jocs Olímpics de Pequín que ha estat cedida per l’Oficina Cultural de l’Ambaixada Xinesa a Espanya.

L’esport olímpic femení i els Jocs Paralímpics centraran el segon dia de les Jornades i comptaran amb la presència de la campiona olímpica, mundial i europea de judo Isabel Fernández, qui farà un buit en la seua preparació dels JJ OO per estar a la UMH; també hi participarà la periodista Carme García Rigau. Les Jornades es tancaran amb una conferència sobre la candidatura de Madrid 2016, a càrrec de Ramiro Lahera, director de Màrqueting i Promoció de la dita candidatura.